Krävs tillstånd vid användning av musik?

Sammet

Trådstartare
Om jag ska ha en uppvisning och vill använda en låt, måste jag ha artistens/gruppens tillstånd eller måste jag betala något?
Jag har ju som mål att rida uppvisning med min häst och hoppas på "storskaligt" (med mått).

Om jag dessutom tar betalt (skattar på min privata deklaration) ändras någon/några regler?

Ja, det måste du (för det mesta). På www.stim.se kan du se hur det hela fungerar. Inte speciellt dyrt och mycket lugnare än om du mörkar...

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Samhälle Sån't här roar mig. Men i min värld har jag en betydligt striktare definition på vad ett nyord egentligen är. Animoji Emojis vars...
2
Svar
33
· Visningar
2 967
Senast: VLMF
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 655
Senast: qitis
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 894
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar