Kräva hyresvärden på avgift?

pepp

Trådstartare
Det är så att för ett år sen fick vi veta att våra lägenheter skulle renoveras (tanken var att det skulle göras i somras) och att vi skulle få mer information senare.

Har det kommit någon info? Nej.
Jag har skickat säkert 8 mail och nu i förra veckan fick vi veta att infon skulle finnas i brevlådan på fredagen, gjorde den det? Nej.
Mailade igen och då ska den komma nu i veckan.

Nu till min fråga. Jag kommer inte ta nån ersättningslägenhet som vi erbjuds (har informerat dom om detta) och kommer därför måsta säga upp bredband m.m. Troligen är det 3 månaders uppsägning på en del av grejerna och renoveringen kommer med all säkerhet påbörjas tidigare än så.

Kan jag då kräva min hyresvärd på att betala detta (p.g.a att dom varit så dåliga på informera i tid) eller kommer jag få sitta och betala av på ett bredband som jag inte ens kommer använda?
 
Varför vill du inte ha en ersättningslägenhet, ska du bo kvar eller hos någon annan? De flesta abonnemang går att temporärt flytta om man frågar företaget man har det hos. Jag tror att du får svårt att kräva HV på det.
 
Varför vill du inte ha en ersättningslägenhet, ska du bo kvar eller hos någon annan? De flesta abonnemang går att temporärt flytta om man frågar företaget man har det hos. Jag tror att du får svårt att kräva HV på det.

Jag kommer flytta in hos min pojkvän under renoveringstiden och spara alla hyror :) (där finns det ju redan bredband osv)

Hur menar du med att flytta abonnemanget? Att man pausar det eller tar med det dit man flyttar? Har noll koll på sånt här känner jag.
 
Om jag inte minns helt fel så kan man göra både och, sälvklart beroende på vem man har som leverantör. Maila eller ring och hör för dom brukar vara medgörliga om man frågar :)
 
Om du blir erbjuden en ersättningslägenhet men väljer att tacka nej kan du inte kräva HV på några avgifter som uppkommer pga att du valt en annan lösning. Som Aliche säger så brukar det gå att temporärt flytta abonemang till en ny adress så du slipper säga upp och teckna nytt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 399
Äldre Nu i veckan fick jag hem hyresavin från min hyresvärd och upptäckte att hyran var högre än den brukar vara. I det finstilta har hv...
Svar
4
· Visningar
1 567
Senast: Youmeoh
·
Hemmet Den 3 april påbörjades renovering av badrum i min lägenhet. Väldigt stor renovering som dessutom innebär en hyreshöjning med 600:- i...
Svar
4
· Visningar
3 793
Senast: Fishli
·
Äldre För att göra en lång historia kort... Flyttade in häst i september, då var det lite saker som lovades (muntligt) att det skulle...
Svar
3
· Visningar
1 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp