Haukur
Trådstartare
Har så sakteliga börjat förtränga va urbota tråkigt det är med kattutställningar och har funderingar på att ställa åtminstone Sunny under hösten. Men jag har ett problem. Sunny kan inte ställas ensam, då försöker han begå självmord i buren, han blir VÄLDIGT stressad. Är dock helt lugn när Spot är med. Varför då inte ställa båda? Jo, Spot har vad någon här på forumet kallar "tigermage" alltså hängpattar. Annars är han i fin hull och har fått bra kritik på utställning tidigare. Kan man ställa en kisse med tigermage? Eller är han lixom "ful" från början då? Han är kastrat.
Alt. 2 är att ta med den nya kattungen som sällskapsdam, men även hon har ett fel, hon har tummar och vad jag förstår så är det en ganska allvarlig genetisk "sjukdom". Kan man ställa en katt med tummar (twisted legs)? Hon skulle isf givetvis kastreras innan.
Problemet med alt två är dock att Spot inte klarar av att vara hemma själv, alt 3 vore därför smidigast -att ta med allihop.
Så vad tror ni?
Vi har ju alternativ 4 oxå -försök minnas det skittråkiga i det å stanna hemma -spar pengar å gör nåt roligare.
Alt. 2 är att ta med den nya kattungen som sällskapsdam, men även hon har ett fel, hon har tummar och vad jag förstår så är det en ganska allvarlig genetisk "sjukdom". Kan man ställa en katt med tummar (twisted legs)? Hon skulle isf givetvis kastreras innan.
Problemet med alt två är dock att Spot inte klarar av att vara hemma själv, alt 3 vore därför smidigast -att ta med allihop.
Så vad tror ni?
Vi har ju alternativ 4 oxå -försök minnas det skittråkiga i det å stanna hemma -spar pengar å gör nåt roligare.