Krav på kastrat -utställning

Haukur

Trådstartare
Har så sakteliga börjat förtränga va urbota tråkigt det är med kattutställningar och har funderingar på att ställa åtminstone Sunny under hösten. Men jag har ett problem. Sunny kan inte ställas ensam, då försöker han begå självmord i buren, han blir VÄLDIGT stressad. Är dock helt lugn när Spot är med. Varför då inte ställa båda? Jo, Spot har vad någon här på forumet kallar "tigermage" alltså hängpattar. Annars är han i fin hull och har fått bra kritik på utställning tidigare. Kan man ställa en kisse med tigermage? Eller är han lixom "ful" från början då? Han är kastrat.

Alt. 2 är att ta med den nya kattungen som sällskapsdam, men även hon har ett fel, hon har tummar och vad jag förstår så är det en ganska allvarlig genetisk "sjukdom". Kan man ställa en katt med tummar (twisted legs)? Hon skulle isf givetvis kastreras innan.
Problemet med alt två är dock att Spot inte klarar av att vara hemma själv, alt 3 vore därför smidigast -att ta med allihop.
Så vad tror ni?:angel:

Vi har ju alternativ 4 oxå -försök minnas det skittråkiga i det å stanna hemma -spar pengar å gör nåt roligare.

Sv: Krav på kastrat -utställning

Nu vet jag iofs inte vad som menas med tigermage, men är det samma som dom där påsarna i ljumskarna så är det absolut inga problem att ställas ut med sådana. Det är fullt normalt på katter att ha sådana. Kanske det påverkar i panel och om det är jämnt, men inte sådär.

Den enda som inte får vara på en kattutställning, inte ens som sällskapskatt, är den med "tummar".

Är bara dom andra två kastreradeså är det bara fritt fram att anmäla sej... förutsatt att du är medlem i någon kattklubb förståss...

Lycka till

Ställ Spot också! De ska vara ganska rejält överviktiga för att domaren ska påpeka något (dock har jag ställt för en domare med anorektiska ideal en gång, ALLA katter hon hade uppe för bedömning var "för feta".)

Hängmage har väldigt många katter, även panelkatter.

Ställ Spot också! De ska vara ganska rejält överviktiga för att domaren ska påpeka något (dock har jag ställt för en domare med anorektiska ideal en gång, ALLA katter hon hade uppe för bedömning var "för feta".)

Hängmage har väldigt många katter, även panelkatter.

Låter bra:D Spot är pinnsmal (nästan för smal periodvis) i övrigt... Tror han hade lite häng på förra utställningen också å då fick han CAP så lite mer bröst kan väl inte skada:angel:

Sunny misstänkte dom dock att jag gett anabola, tyngre katt i den strl hade dommaren aldrig träffat han är ett litet muskelpaket:o

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka