Krav för att gå strömsholm...

Q

Qudexco

Jag har sökt strömsholms ridgymnasium (obs! inte elit idrotts gymnasiet!!) utan det de bara kollar på poängen...Men nu undrar jag lite vad man kanske ska ha för "meriter" mm för att börja är väll inte så kul om jag som bara tävlat lokala t'vlingar börjar och de andra tävlar Msv eller nått...så nu undrar jag lite hur det ser ut eller är just nu..kanske nån som går som kan svara??

Förkunskapskrav:
*Behörighet för gymnasiestudier
*För att klara utbildningen skall du ha god erfarenhet av hästar och ridning. Du bör rida kunna rida en skolad häst i lägst lätt C dressyr, 90 cm hoppning samt rida i terrängen, när Du börjar åk 1

Egen häst i utbildningen?
Ridskolan Strömsholm tillhandhåller välutbildade skolhästar. RS ser det som en fördel för elevernas utveckling att rida RSs skolhästar under årskurs 1. Möjlighet finns att medför egen häst under förutsättning att den kan gå både hoppning och dressyr, ridas i grupp med andra hästar och bidra till elevens utveckling. Halv uppstallnings-kostnad tas ut för av eleven medförd häst. Eleven ansvarar för hästens skötsel.
Om Du väljer ”Sportridning (200 p)” i årskurs 3 skall Du antingen rida lägst 1,20 m hoppning eller LA:5 dressyr. Skolan kan då inte garantera att vi har skolhästar utan om skolhäst saknas måste Du medföra egen häst

mvh Johanna

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller ens varför jag skriver om jag ska vara helt ärlig, för att känna mig mindre ensam kanske? Har...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 706
Senast: whyme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar