Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Bewildered

Trådstartare
Jomen alltså..

Jag tyckte vi kunde ha en tråd som uppväger bekymmertrådarna på Bukefalos, så jag startar en elogetråd där man får Skryta om sin häst - strunt samma om det är en korsning, unghäst, vuxen häst, problemhäst, shettis, appy eller en åsna. :idea:

Våra "små" gör ju underbara saker varje dag som får matte/husse att le eller skratta, men det är så lätt att glömma bort dom där fina stunderna.

Idag tänker jag skryta lite om Gutis hingst som jag för stunden har privilegiet att rida. Idag så gick han som en DRÖM! :love: Öppnor, slutor på fyrkantspåret, runda och fina små och stora volter, bra rakspår och med en ärlig bärighet och superb arbetsform! Han var så jäääkla duktig att jag bara satt och flinade, sådana dagar är guld värda - tycker ni inte? Vilka underbara hästar vi har som ger och ger och ger.. :bow:

Vad vill DU skryta om idag? Har din lilla åring stått som ett ljus för första gången när h*n fått sin pedikyr idag? Gnäggade älsklingen när du kom för att hämta in den? ..eller vågade den trotsa sin rädsla och gå förbi Den Där brevlådan som alltid är så förbaskat läskig?

eller vill du bara berätta vilken otroligt go häst du har? GO FOR IT! :) Våra pållar är värda att vara stolta över, så sk*t i jantelagen - i den här tråden finns inte den...

Hug yer horsies, vettja!

Sv: Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Jag vill krama min pålle för att han är så himla go och ställer upp på det mesta jag ber honom om!! :love:

kolli.jpg

jag bara älskar bilden där du är elvis.. :P för.. det ÄR väl elvis va? ;) Han ser så go ut din kille, Heeelt klart värt att krama många, många gånger :bow:

Min underbara (idag iaf) flicka gick igår lugnt i skritt (i form också!!) på ridbanan TROTS att en annan häst galopperade samtidigt :) värt stora applåder i vår värld

:bow: Absolut värt att vara stolt över!! Det är minsann inte lätt alla gånger att sköta sig när någon annan rusar omkring på ridbanan... fråga min gamla tanta så får du höra ;) (men jag älskar henne ändå)

:bow::bow: för din duktiga flicka! Visst är det en helt underbar känsla när sånt sker? :)

Har öst många morötter i vår hästs krubba dessa dagar under hennes vila efter Aprill Showen. Hon visade även denna gång att hon ger 100% kämpar och gjör sitt allra bästa. Gick in för första ggr i AQHA Open Senior Reiningen..gjör sitt jobb jätte fint.. blir 6, 7 a av 15 startande...älskar denna häst:love: dem vinner Youth Huntern 1 ,2 a , Halter Mare Reserve Grand Shampion får även med sig fler rosetter från andra klasser . Lilla 12 åriga tjejjen bär hon fint på sin rygg i Allbreeds Pleasuren..så snääääll denna häst :love: ställer upp på alla upptåg.
PS Bew..förlåt att jag inte hann stanna o prata med dig o Gutis..men vi kommer säkert att ses fler ggr :laugh:

:bow:Jättekramar till mina älsklingar som idag fick besök av hovis och ville följa med in trots att gräset lockade mer!=)

ja, jag har ju glömt säga GRATTIS till dig!! Vilken pålle ni har, och vilket duktigt ekipage dotra din och hästen är.. :bow: ..å än så länge är jag ju i landet och Vääääldans lätt å hitta ;)

Gutenviks, DET är en vardagsbedrift! :bow:

ååå då vill jag passa på att hylla mina älskade hästar som bara är bäst helt enkelt.

jag e super stolt över Grand som trots 2 månader med skada fortfarande e lika glad och positiv:bow:
och lika stolt över lucas som lika snällt går med på allt konstigt jag hittar på med honom (håller på å ridas in)

tack mina hjärtan:love:

Ja, jag behöver krama världens bästa Prinsessa! Hon som bara får vara sällskapsdam och då och då bli avdammad och tävla, snällare häst går inte att uppbringa. Efter 6 månader i hagen är det bara att sadla och rida ut igen. Hon gör alltid sitt bästa!

En kram till bebisen med då (han är 5 år nu...) Vi har en del bekymmer just nu. Smartare häst går nog knappt att hitta. Han har hittat min svaga punkt, och jag vet inte om vi fixar det, men jag jobbar på det. Senaste veckan har han i alla fall bara varit snäll! Dessutom så är han sötast i världen...

Min älskade lilla häst tog galoppfattningarna direkt igår och
nästan rätt hela tiden :banana:

Efter skadan så är det där Chilis problem sitter och
vi har nu lyckats efter 1,5 år a träning som skulle leda fram till detta :)

Jag kramade Liona massvis igår därför att hon skötte sig så utomordentligt bra!! Vi hoppade ett minimihinder (bom - två galoppsprång - Minihinder) och hon stog ut med att jag fick länga avståndet minst 5 gånger innan det stämde, och sedan gick hon sååå fint! Så rund, så mjuk, så lyhörd för mina hjälper och skuttade så sött över det lilla hindret! Hon tycker det är grymt kul att hoppa också, så jag ska nog göra det lite oftare.

Sen gnäggade hon även när jag kom till stallet, vilket alltid får mitt hjärta att smälta. Och när jag åkte hem stod hon och tittade efter mig, och var så söt och så vacker..... :love:

26780273.jpg

Jag har bara goa hästar...trots bilderna på Raketen jag la in förrut:angel:...är alltid stolt och glad när jag är i deras närhet. Spelar ju ingen roll om träningen inte alltid är på topp;). Sociala och mysiga...får krama mig genom alla hästarna innan jag kommer till den jag tänkt rida för dagen:D.

Grattis Anneli, förresten!!! Ja till alla andra också som är i tävlingsfarten. Vi planerar att prova på den 23:e maj...:o

Vilken härlig tråd!

Jag bara älskar min pärla mer och mer för varje dag som går! Jag har haft henne i lite mer än 2 månader, hon är nu 10 månader gammal. Ohanterad och livrädd för det mesta från början.

Varje gång hon nu spetsar öronen och kommer gåendes mot mig i hagen smälter jag! Att hon har börjat känna tillit till mig gör mig så stolt. Jag bara älskar att krama om henne och ha henne snusandes i mitt hår. Helt underbart är det dessutom att klia henne och få lite försiktigt och ömt "kli" tillbaka av henne :love:

Min älskade skrutt:love:
n689728571_2336915_3190415.jpg

n689728571_2292871_4814038.jpg

n689728571_2190537_5198679.jpg

Gott att läsa hur mkt ni uppskattar era hästar! Det är faktiskt väldigt hjärtevärmande... hoppas det här fortsätter vara en mågott-tråd som den var menad ;)

min kram för dagen går till....

Min egen åring! Nu har vi kelat, myst och solat tillsammans.. underbara lilla råttan, som lungt och tryggt ligger kvar och jäser i solen medan matte traskar omkring och slåss med hennes vinterpäls, som ger små pussar och snosar i ens hår och som bara överlag är så otroligt trygg i sig själv och har en sådan mindblowing tillit till människor! :love::love:

Dagens kram går till det lilla stofölet Rosa fick i fredags kväll, bara för att hon är sååå söt när hon försöker trava runt i boxen :love:
Och så får jag ge 2 minikramar till de 2 andra stona som snart fölar för att pusha på dem lite ;)

Måste ge Chili en eloge för att hon är så otroligt lätt att ha att göra med i alla situationer. Och för att hon är så jäkla snäll att jag kan släppa iväg sambon helt utan minsta tanke på att hon ska hitta på nåt hyss trots att hon är såpass ung och såpass märrig som hon kan vara ;).
I förrgår sa sambon plötsligt att han ville gå och ta in chili ifrån hagen själv :D
(han har bara lett in henne några gånger innan när jag varit med och lett andra hästar)
Langade över grimma och grimskaft och han traskade iväg den mot hagen där hon och resten av hästgänget går. Efter ett tag kommer de tillbaka (sambon nöjd och stolt som en tupp) och chili sådär gött vårslö. Han tog av grimman och skickade in henne i boxen. Hon vände sig då mot honom och han strök henne över nosryggen och pratade lite tyst. När han sedan vände och gick stod hon och väntade lite innan hon började rota i maten för att se om husse skulle komma tillbaka.

Hon är så söt! Och hon får bara husse att fästa sig mer och mer vid henne. :love:
Vill också ge henne en bautakram för att hon är så otroligt arbetsvillig och positiv och alltid accepterar och försöker sig på vad jag än utsätter henne för! :love:
Bild084-1.jpg

Jag vill krama min häst som totalvilat i tre månader och nu när jag börjat rida igen känns precis som innan!
Red den 28 december sist och började igen den 30 mars. Nu har jag ridit kanske 5 gånger sedan dess och det känns precis som när jag slutade, med fördelen att jag är lite smidigare nu! (Fick barn den 22 februari... ;))
Man får verkligen koncentrera sig för att inte "prova igenom allting" man gjorde under hösten utan ge honom en chans att komma igång igen. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka