Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Sv: Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Då passar jag på att ge en BAMSEkram till min fuxing som ställer upp på matte i vått och torrt.
Efter 1 1/2 år med diverse "störningar", slit, blod, svett och tårar är vi äntligen igång på riktigt.
Han jobbar och sliter, går med på allt och är alldeles förbannat underbar :love:.

DSC00213.jpg

Vill bara säga hur mycket jag älskar min underbara bästa kompis Edall fra Skarholt :love: han är så himla bussig och även om han blir livrädd och eg bara vill rusa iväg så finns det inte i hans värld att göra så, han sätter sin tilltro till mig i alla situationer och det är den bästa egenskapen hos honom att han litar blint på mig och det älskar jag honom ännu mer för :love:

Att jag dessutom haft lyckan att få äga en isis som är "westernutbildad" (och dessutom gillar att fösa) i botten är ju bara ett plus då jag inte vill välja bort tölten. jag har fått det bästa utav 2 världar och en underbar vän

E1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag kramade min goa kille i onsdags när han efter en halvtimmes tvekan gick in i transporten och stod still så matte kunde stänga baklämmen själv och sen sätta fast han i grimman. Han hade uppfört sig bra när vi hade besökt veterinären, för tandläkarbesök, kiropraktorbesök och hälsokoll. Han var lugn hela vägen hem och gick ur transporten helt kolugn.

Detta var första gången som jag lastade helt själv utan någon hjälp och det så bra.

MVH Ann

Vill krama alla våra pållar, hel goa i päran e dom. Panzarpony får en extra kram. Vi förvånade oss själva idag med att komma 2 a i en pleasure klass. Vi va sena till tävlingen o vi fick inte värma upp ordentligt. Hon e sten cool o värd alla bananer i världen. asg.

Vill ge min lilla pålle en massa bamse kramar för att han är alltid så go och glad och vill alltid göra sitt bästa.

24885153.jpg

En stor kram till min tjej - tycker om hennes persönlighet och giller att rida och hantera henne, även det är inte alltid lätt. En extrakram till henne till för hon är en så bra hästmamma och vet hur man uppforstra sina ungar.
Gera-1.jpg
[/IMG]

Jag vill också kramar den lille kille här för han är så himmladuktig, lungt och cool.Även snäll för det mesta.

Bild002-4.jpg
[/IMG]

Min tjej får stå ut med mycket!

Idag sadlade vi om till hopputrustning och var med på klubbens påskhoppning!
(Ja, hon är löshoppad och vi har hoppat uppsuttet på 1 träning.... i somras...)

Men det var bara att styra på hindren och hon hopppade snällt den lilla banan på 40 cm!

Underbart att hon är så okompliserad och ställer upp på mina idéer!

KL

Jag vill Krama om min älskade herre som är så klok, men trots hans sprudlande vårkänslor på hoppträningen häromdagen där han bockade efter varje hinder så är han bara glad. Han är bäst skulle aldrig vilja slänga av mig eller liknande KRAM till honom som står ut med mig :laugh:

27154387.jpg
[/url][/IMG]

Han är inte min längre, men jag måste ge honom en kram för att han fick mig att orka så mycket mer, tack och kram Callen! :love:

Denna tråden påminner mig om hur Nevie var i morse. Hon stod och hängde med huvudet på min axel och bara vilade, hur mysigt som helst. Älskade lilla fjollhäst.

Då vill jag pussa på mina hästar...som är helt underbara, fantastiska och jag skulle inte vilja byta ut dom mot några andra hästar!! :love:

IMG_0671.jpg

IMG_0564.jpg

dagens kram idag går till...

Stellar can do för att hon var så duktig vid fölningen och bara rent allmänt såååå go att vara runtikring! :love:

Själv vill jag krama om min goa hingst som är så snäll när han går med sina avkommor i hagen. Bara älskar den hästen så mycket.

hingstbete.jpg

Måste ge 1000 morötter till min häst Smarty, för att han är så snäll fast jag inte kan så försöker han visa mig, även att vi nu kan göra i ordning utan grimma och bara stå lös. Världens bästa.

Sen 1000 morötter till min häst Snärta för att hon är så go och snäll, för hon är trots allt shettis :)

*kl*

Vill ge min 3-åring många välförtjänta kramar, för igår var första gången jag inte bara satt några stapplande steg på honom, utan RED hela två varv i rundcorallen :bump: Visserligen med ledare, men ändå! Sen för att han lyssnar så enormt bra på mig vid allt arbete vid hand, han har 100% uppmärksamhet mot mig och är jätteduktig:love:

Känner bara att jag ytterligare en gång måste ge mina hästar en stor kram.

Lucas för att han var så super duktig i går på vår första clininc och första riktiga uppsuttna passet, han skötte sig som det pärla han är.. :bump:

Grand för att han nu är helt skadefri och frächare än någon gång på den tiden jag har haft honom:love:

hoppas ni inte tycker jag blit tjatig :banana:

Du blir inte alls tjatig Gerd!! Det är hur gott som helst att läsa i den här tråden om folks älsklingar å deras vinster i vardagen!

min kram idag går faktiskt till en tvåbening.. den går till vår alldeles egna Gutis som låter mig rida hennes goegoe hingst!

stor kram till min 4 åring. I går gick vi ut på tur efter vägen o i skogen o de på mycket skakiga ben.... vet ni hur mycke spöken som tinat fram nu när snön nästan e borta??? DOM FANNS ÖVERALLT!!!!! Men jag överdriver inte när jag menar att de var skakiga ben.. kändes som o sitta på en vibbande telefon :o (inte för att jag brukar göra de men...) Men jag e nöjd... hon gjorde sitt bästa fast än de var super jobbit. ;)

Vi krama min lilla pärla som är så lung och trygg i sig själv som om han var minst 20år (han är bara 2 år). Vad man än pressenterar för han så svarar han bara javisst! Kommer aldrig att känna mig osäker med den här tussen, kommer alltid att kunna lita på han i ur och skur. :) Han är den som alltid kommer till en när man är på väg mot hagen och alltid den som vill klia och kela med en.. Han vet när man som mest behöver lite kärlek :)

Vill lämna en kram här idag till följande hästar;
Fighter, Glorias sista fölunge som är en sådan otrolig, energisk liten kämpe!
Chelsea, paintstoet som förlorade sitt föl och nu är amma till Fighter.
Och
GLORIA.
Tack Gloria för lille Fighter, för att du kämpade för din lille. Tack för att du lärde min Drömmen hur man uppför sig som en riktig dam. Jag tror jag vågar mig på att tala för hela DG när jag säger att du är otroligt saknad, men att tacksamheten är otroligt stor för att du efterlämnade det vackra arv du gjort i dina barn och barnbarn här på gården. Vila i frid, tanto.

Och en ENORM kram till våran Gutis här på buke, hennes familj och Chelseas ägare i denna tuffa stund.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka