Sv: Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..
Oh, en sån bra tråd.
Jag ska genast skryta över mina älsklingar, fast jag inte riktigt hör till western..
Igår red jag ut på mitt varmblodstravarsto, och hade min shettis lös. Vi red längs en ur-mysig skogsväg, shettisen sprang först. När vi värmt upp så galopperade vi lite, lilleman drog som en avlöning bort över stigen. Så lycklig, bockade och sprätte. Stoet fick öka lite och de såg så jäkla glada ut!
Första riktiga mysritten efter låååånga vintern..
När vi vände så fick de öka själva, lilleman sprang så fort att man knappt såg benen och svansen stod rakt ut som ett streck!
Stoet fick öka lite till och gå förbi honom när vi närmade oss en liten stock som vi travat över på nedvägen utan att lyfta på hovarna knappt.
När hon ser den så bränner hon på extra och samlar ihop sig, tar ett språng som om den skulle ha varit åtminstone en meter högre än den var. Hon var så nöjd!
Och jag med för den delen. Hon är så vacker och lyhörd, så känslig för allt jag gör.. Och lilleman är så rolig!
Jag satt och tänkte på det när vi skrittade hem sen, "jag skulle verkligen inte sälja henne för det tiodubbla priset!" (Inte om det inte händer nåt hemskt så jag tvingas.) Jag älskar mina hästar!