Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Sv: Krama era hästar! ..pållarnas elogetråd..

Jag vill krama och hylla min älskade kille. :love: Precis börjat rida honom och i går på clinicen så var det som allt lossna och han gick helt underbart och gnägga bara efetr kompisarna 2 ggr.

Jag vill hylla mina två främsta läromästare; Zantos som lärde mig att tänka, vara och agera på ett annat sätt, och som lärde mig vad verkligt partnerskap vill säga. Bobby som lärt mig - och fortfarande lär mig ännu mer och som alltid gör sitt allra bästa för att han älskar att vara duktig och till lags.

Vill ge min fina quarterpojke en eloge!! :love: Håller på att rida in honom och han sköter sig så otroligt bra!! :) Han är snabblärd och positiv hela tiden och det som är äckligt första gången man gör det, tex hänga i sadeln, är han helt orädd för gång nummer 2!!! :D

:love: En jättekram till min lilla Talonay, han har jordens lårkaka vid bärbensknölen efter en otäck vurpa i hagen. Som tur är blev det inget mer än det ingen skada på benen eller höften, går nu på Finadyne och matte som masserar varje dag.

Vill ge min kille en superkram då han i dag gick kanonbra när jag red och släppte bogarna och kom under sig ordentligt vilket resulterade i sänkt huvud.

Jag vill ge min underbara tjej en bamsekram för att hon är en sån fantastisk liten 1-åring :love:.
Vi har nyss flyttat och hon åkte fastbunden i transporten lugnt och fint och fann sig till ro nästan på en gång på nya stället.

Sen vill jag även ge henne en stoor puss för att hon är så otroligt lättlärd och underbar att ha och göra med. Jag älskar min häst! :love:

Oh, en sån bra tråd.:D

Jag ska genast skryta över mina älsklingar, fast jag inte riktigt hör till western..;)
Igår red jag ut på mitt varmblodstravarsto, och hade min shettis lös. Vi red längs en ur-mysig skogsväg, shettisen sprang först. När vi värmt upp så galopperade vi lite, lilleman drog som en avlöning bort över stigen. Så lycklig, bockade och sprätte. Stoet fick öka lite och de såg så jäkla glada ut!:D Första riktiga mysritten efter låååånga vintern..
När vi vände så fick de öka själva, lilleman sprang så fort att man knappt såg benen och svansen stod rakt ut som ett streck!:p
Stoet fick öka lite till och gå förbi honom när vi närmade oss en liten stock som vi travat över på nedvägen utan att lyfta på hovarna knappt.
När hon ser den så bränner hon på extra och samlar ihop sig, tar ett språng som om den skulle ha varit åtminstone en meter högre än den var. Hon var så nöjd!:rofl: Och jag med för den delen. Hon är så vacker och lyhörd, så känslig för allt jag gör.. Och lilleman är så rolig!:p Jag satt och tänkte på det när vi skrittade hem sen, "jag skulle verkligen inte sälja henne för det tiodubbla priset!" (Inte om det inte händer nåt hemskt så jag tvingas.) Jag älskar mina hästar!:love:

En häst som är värld alla kramar i världen är Chelsea......hon är inte min.....men hon är amma till min lilla Fighter. Är så innerligt glad över denna märr som kom till oss och tog hand om fölungen när inte hans mamma Gloria orkade längre.

Jag måste få skryta över min Pelle! Han är två år och det känns som att jag bara kämpar! Han har haft en period då han stegrar och bråkar och bits så fort jag hanterar honom. Men idag stod han som en ängel i stallgången när jag borstade och kratsade hovarna, och sen var vi ute och gick en sväng i skogen och han följde med utan bråk! När jag släppte ut han i hagen igen var jag så sjukt glad och nöjd! Han är helt klart värd en kram :love: Egentligen betedde han sig bara som jag tycker att han borde göra jämt men gud va glad man blir när man äntligen ser en förändring!

En massa kramar till min älskade häst som skötte sig SÅ bra i helgen och vi plockade en 1 plats, 2 plats och 7 :D:love::love::love:

Har satt igång mitt varmblod igen. Var ute på långrunda med honom i går . Det var länge sedan , han är en sån fjant. Inte igår gick först stollt som en tupp, efter kom Silvra o hennes matte. Vi tog en lång skritt runda men sen på hemvägen var det en lång raka, tänkte att vi töltar lite. Han är en femgångare. Han började lite försiktigt, sen släppte jag fram honom . Jissus 30 knyck minst. Han var 1 meter bred bak. ohoj va de gick. Jätte kramar ska han ha. Idag har han blivit riden av sin lilla skötare, hon e så lycklig. Jag satt upp för att se om jag fick honom i galopp. Jaaaaaa fint o snygg galoppade ett varv i hagen. Vi har aldrig gjort de förut. Colonel Boogie heter han. Det mjukaste o smidigaste man kan tänka si.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka