Kräks upp medicinen

shortcut

Trådstartare
Har fått Kefavet för pyoderm på läpparna. Men hon kräks upp medicinen som var blandad i uppblött foder inom en timme. Kan jag ge Cytotec (4 ggr/dag) för att "mildra" effekten av Kefavet i magen trots att det inte är ett NSAID preparat?

Sv: Kräks upp medicinen

Har det bara hänt en gång så prova att ge likadant en gång till. Det behöver ju inte tvunget bero på medicinen. Hon kan ha hittat något "godis" ute som inte var helt friskt. Har det hänt fler gånger så bör du nog rådfråga veterinären. Är det helgstängt på den kliniken så ring ett djursjukhus som har jouröppet och förklara och fråga om du kan göra så.

Vissa mediciner motverkar varandra, andra förstärker varandra. Hur det är med just dessa medicinerna vet bara veterinärerna. Vissa människomediciner kan man även ge till hundar, andra kan vara giftiga för hundarna.

Sv: Kräks upp medicinen

Prata med vetten. Du kanske får byta antibiotikasort. Har själv haft en hund som kräktes hejdlöst av en antibiotikasort, så den gick bara inte att ge.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 103
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 360
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 279
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Dressyrsnack nummer 18