kraftigt bete!

S

sunny93

hej!
Jag ska ha en ponny i sommar och skulle behöva lite tips om hur jag ska vänja den vid det kraftiga sommarbetet vi har.
Nu hos sin ägare har han inte alls mycket bete.
skulle behöva lite tips om hur lång tidjag behöver vänja den och hur många timmar om dagen jag ska börja med. vi har även en hage brevid där det inte är så mycket bete där man inte behöver vänja en häst för att inte bli sjuk .
ändast svar från kunnande
tacksam för svar
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: kraftigt bete!

hej...eftersom ni har så kraftigt bete så börja med och gå med din häst till nån äng/eller liknande..sen får han stå och beta där ca:kvart om dan...om det är riktigt kraftigt där med..sen gör du så i ungefär i 14 dagar....
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp