Kraftfoder utan soja

Mitrolle

Trådstartare
Och gärna med väldigt lite havre i, finns det?

Får inte vara spår alls av soja, därför faller alla Kraffts pelleterade produkter bort som innehåller sojaolja om än i liten mängd.

Spelar ingen roll om det är pellets eller müslifoder, bara det inte innehåller soja eller för stor beståndsdel havre.

Försöker hitta lite alternativ att välja på.

Sv: Kraftfoder utan soja

Och gärna med väldigt lite havre i, finns det?

Får inte vara spår alls av soja, därför faller alla Kraffts pelleterade produkter bort som innehåller sojaolja om än i liten mängd.

Spelar ingen roll om det är pellets eller müslifoder, bara det inte innehåller soja eller för stor beståndsdel havre.

Försöker hitta lite alternativ att välja på.
korn eller betfor är rena från soja. Behöver ju inte använda färdigfoder.

Müsli
Salsas Havrefria Mix är fri från soja
Salsas Bas Mix är fri från soja men innehåller 50% havre

Hästen får betfor, vetekli och lucern. Försöker bara hitta något som inte är typ havre eller korn enbart för att ha lite att välja mellan när jag ska räkna foderstat.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag skulle behöva hitta ett kraftfoder med ruskigt hög energinivå i. Detta då stallplatsen jag stod på i Luleå tyvärr inte blev alls...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 663
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 582
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?