Kraft miner röd pellets

Jag har gett den blå, som är standard. Röd tror jag är för högpresterande? Den ena fick bara mineraler, den andra fick det och lite müsli. Torrt.

https://www.granngarden.se/hastfoder-krafft-miner-rod-pellets-8-kg/p/1195796

Någon som ger detta till sin häst? Kompletterar ni det med något mer kraftfoder?
Den ska väl ej blötläggas?
Vad hästen behöver beror på vad som fattas i grovfodret. Du måste ha analys så du ser vilka mineraler och i vilka mängder du behöver ge. Jag har fortfarande inte sett något färdigt mineralfoder som tillför det hästen behöver utan det behöver alltid kompletteras med lösa mineraler och det är alltid alldeles för mycket järn i de färdiga varianterna. Det borde inte finnas järn alls i färdiga mineralfoder då det järn som finns i grovfodret är fullt tillräckligt och för mycket järn är direkt skadligt då hästar inte kan göra sig av med överskottet.

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
576
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar