Kraft foder till föl?

Sv: Kraft foder till föl?

Mitt ena sto får inget kraft foder alls. Hon har fri tillgång på salt och mineraler sen får de en hög med äpplen varje dag.
Hon är FET, ser typ högdräktig ut, ungen är också rund så jag är inte så bekymrad. Nu ska vi börja med hösilage med om ett par veckor så jag tror inte hon behöver nåt mycket då heller.

Mitt andra sto förlorade sitt föl när det var ett par 3 veckor men om fölen hade varit kvar hade jag gett stoet en liten giva kraft/dag eftersom hon kan tappa lätt.
Fölungarna får äta de de lyckas stjäla av mamman.

Nu pratar jag normal fall, är de extremt tunna så är det annant som gäller.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Avel Hur vanligt är det egentligen med lunginflammation pga regn och dåligt väder på föl? Vi får ju alltid höra att vi ska ta in vid dåligt...
Svar
12
· Visningar
3 505
Senast: Ramona
·
Avel Läste M. Rundgrens avhandling om avvänjning av föl. Här har vi en som verkligen studerat fölets utveckling:bow: "Berger (1986) fann att...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 900
Senast: Fenestra
·
Avel Undrar lite vad ni som varit med ett tag säger om beteendet från ett av våra ston... Förra året fick hon sitt första föl. Med det var...
Svar
11
· Visningar
2 381
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka