Krafsar på dörren hela nätterna

Sv: Krafsar på dörren hela nätterna

Hur är hon mot marsvinen då?

Hon gör vad som står i hennes makt för att försöka jaga dom. Hon sitter på golvet och slår in i buren med tassarna, men mina marsvin är så pass härdade vid det här laget att de bara blänger på henne. Har försökt få henne att sluta och det har blivit något bättre.

Hon har mer eller mindre fri tillgång på torrfoder.

Vi har försökt att ignorera det, men hon är till synes outtröttlig :crazy:

Sv: Krafsar på dörren hela nätterna

Saxat:

"Klös på fel ställe
Envisas katten med att klösa på ett förbjudet ställe, på tex en möbel, täck den då med ett stort plastskynke. Katter avskyr i allmänhet att komma i beröring med plast. Efter några veckor tar du bort plasten i förhoppning om att katten glömt att han tidigare betraktat denna plats som en utomordentligt angenäm klösbräda."

Iofs handlar detta omatt katten använder något som klösbräda, men jag vet inte, kanske funkar? ;)
Dubbelhäftande tape hade nog inte varit så roligt att sätta tassarna på heller :p

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 690
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Katthälsa Igår skulle jag skriva om en av våra katter. Den som höll på att göra oss galna med sina jämranden och skrik. Men så öppnade vi upp ett...
Svar
0
· Visningar
3 266
Senast: et_flickan
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama