Krafsar och river på allt

L

Lanz

Hejsan..
min perserkatt har blivit aldeles knäpp och krafsar och river överallt (även på klöspelaren). Speciellt på morgonen, då står han och krafsar på fönsterrutan... Jag går alltid upp och säger till honom och lyfter ner han från fönstret, men bara några sekunder efter så är han uppe igen och fortsätter att krafsa..
Jag har försökt med att både vara arg, sätta han vid klöspelaren, och bara strunta i honom .. Inget funkar..

hjälp mig... Vad ska jag göra åt min krafsande katt?

Sv: Krafsar och river på allt

Jag har inte själv varit med om ngt liknande när katten ifråga har en klösbräda, kan det bero på att han är frustrerad över ngt? el tror du bara att det är en nytillkommen olat?

Kattmynta kan kanske vara effektivt, om du har på det på klösbrädan? De flesta katter gillar ju det... Och kanske ngn obehaglig doft skulle kunna hålla honom borta från andra saker? (Typ citron, ättika el så, om du står ut m det.)

Nå bättre idéer har jag inte...:confused:

Det kan vara så att han inte trivs för just nu bor vi tillfälligt hos min pojkvän eftersom min lägenhet håller på att renoveras.. Så förhoppningsvis är det bara nu han håller på...
Tack för tipsen, jag ska prova med kattmynta..

Krafsar på fönstret? Låter som han vill ut... :)

Kan va så att han vill få upp dej med, att han vet att du kommer när han gör så.

Jag tror inte att han vill ut för innan när vi bodde p nedervåningen kunde jag ha dörren öppen och han gick aldrig ut, såg inte ens intresserad ut..
Kan vara att han vill få min uppmärksamhet.. :confused: galna katten.. :)

hej...kan berätta att min hona gör likadant, på fönstrena, på skåp där vi har dvd spelare i, mot tv:n...sen kan hon ligga på bordet elr ja på vad som helst och så sträcker hon ut frambenen och typ "fäktar" elr "simmar" i luften....ser ut som hon typ gymmar med frambenen, på nåt mysko sätt... er jätteroligt ut :love:

Vad skönt att min katt inte är den enda som är lite galen.. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 038
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 371
Senast: Fibusen
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 776
Senast: AnneB
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bara några dagar kvar på mitt nuvarande jobb. Om jag tycker att saker och ting inte har skötts särskilt bra hittills, så borde...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama