Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Alexandra_W

Trådstartare
Är Krafft Rehab smakligt? Stora eller små pelletsar? Vad har ni som anv det för erfarenheter, och varför har ni använt det?

Tacksam för svar =)
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

appropå rehab, hur är det med din häst? har tyvärr glömt namnet på honomm men hur mår han?
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

goamarie skrev:
appropå rehab, hur är det med din häst? har tyvärr glömt namnet på honomm men hur mår han?

Vision =) Han är triangelmärkt hagpensionär. Tar pensionärslivet bättre än jag vågat hoppas. Ska sättas igång lite eftersom hans kropp inte mår så bra av att bara lalla i hagen (han avlastar hasen och snedbelastar resten av kroppen då, det blir bättre om han rids lite och måste 'gå ordentligt' ibland) men jag väntar på att det ska SLUTA REGNA någon gång *sucka*

Trind och bortskämd har han blivit dock ;)
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

hehehehe bortskämda blir pållarna mkt lätt!
men d tycker jag dom ska bli!!!

Du var ju lite skeptisk om han skulle klara av att bara gå i hagen, men då klarar han det hyfsat då! Vad bra!
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Använde Kraft-Rehab en period till min travare då han skulle ökas i vikt men ej bli piggare pga att han behövde vila benen. Fungerade mycket bra för det ändamålet tycker jag. Pelletsen var samma storlek som Kraft-Groov (stora).
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

MisterLillen skrev:
Använde Kraft-Rehab en period till min travare då han skulle ökas i vikt men ej bli piggare pga att han behövde vila benen. Fungerade mycket bra för det ändamålet tycker jag. Pelletsen var samma storlek som Kraft-Groov (stora).

Ah, bra det är stora pellets =)

Jag har köpt 60 kg rehab idag, och jag kommer banne mig skjuta åringen på fläcken om hon vägrar äta :devil:

Jag ska alltså ha det till åringen, för att kunna få bort lite spannmål. Och då passade rehab bra, och dessutom var det behagligt billigt (jag blev redigt förvånad). Hon älskar krafft breed, äter krafft groov så jag TROR hon ska gå med på rehab med, men damen är kräsen så det är svårt att veta. Men vi får väl se ikväll ;)
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Ville du inte komma ifrån krafftprodukterna, för att det var svårt att få tag på dom, eller hur det nu var? Gick det inte att lösa det på annat sätt?? * Nyfiken*// Linda
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Arabis skrev:
Ville du inte komma ifrån krafftprodukterna, för att det var svårt att få tag på dom, eller hur det nu var? Gick det inte att lösa det på annat sätt?? * Nyfiken*// Linda

Jo, just så. Inte svårt att få tag på, de finns på Odal/Granngården 3½ mil hemifrån mig. Men jag har svårt att hinna in innan de stänger tack vare mitt jobb.

Men jag ska åka bort ett par dagar och vill inte kräva att mamma som rycker in som hästvakt ska behöva fodra tre ggr/dag, så då byter jag en del havre samt lucernen mot rehab. Så hon kan ge en kraftfodergiva/dag.

Sen har jag blivit sjukskriven, så just för stunden är det inga som helst problem att varesig morgonfodra med kraftfoder (det jag inte ville förr) eller hinna åka och köpa Krafftprodukter.

Hur det blir sen när jag börjar jobba igen får vi se, det lär inte hända i en handvändning tyvärr.
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Tråkigt att du är sjukskriven. Inget allvarligt väl?

Men skönt att det löser sig med fodringen/ fodringarna på bästa sätt.
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Arabis skrev:
Tråkigt att du är sjukskriven. Inget allvarligt väl?

Men skönt att det löser sig med fodringen/ fodringarna på bästa sätt.

Allvarligt och allvarligt, jag gick in i den berömda väggen igen =/ men förhoppningsvis kommer jag tillbaka fortare den här gången. Men just nu tar jag det dag för dag för att orka.
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Ta det så lugnt du kan, var tillsammans med dina hästar & sätt dig själv i första rummet. Ha D Gott..
 
Sv: Krafft Rehab - erfarenheter? Smaklighet?

Det var väl inte det godaste hon smakat, men den gick ner iaf, Rehaben. Så ge henne några veckor att vänja sig så kommer hon nog äta den med glupande aptit.

Vision försökte fö övertala mig att han skulle ha, heter det rehab och stå att det är för konvalescenter MÅSTE det ju vara menat till honom ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Shixle
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: Ajda
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
826
Senast: Strandad
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 551
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp