Krafft mineraltillskott?

HendrewenPrince

Trådstartare
Har hört att en storhäst ska ha minst 3 kg krafft grund för att täcka mineralbehovet, är det någon som vet om detta stämmer?

Min får nämligen bara 2 kg, så jag funderar på om det kanske behövs lite extra mineraler..

Tack!

Sv: Krafft mineraltillskott?

Du får det mesta av mineralbehovet täckt från grovfodret. Vet du värdena där så kan man räkna på det.
Kan vara så att hela mineralbehovet (förutom Se) täcks av grovfodret.
Det går inte att gissa om det behövs extra mineraler eller ej. Din gissning är lika bra som vår.
// Linda

Sv: Krafft mineraltillskott?

Min häst behöver inget krafftfoder alls, hennes mineralbehov täcks av endast grovfodret. Känns jätteskönt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: Elo
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
817
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
537
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka