Eh, inte vet jag? Över 20 år sedan i alla fall.När åt du köttfärs senast?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eh, inte vet jag? Över 20 år sedan i alla fall.När åt du köttfärs senast?
Fast vad har det med något som helst att göra ?När åt du köttfärs senast?
Köttfärs är sista förbrukningsdag, så det är en annan sak. Jag har för mig att det stod längst ned i artikeln.Inte riktat till dig.
Jag tänkte dock på ditt inlägg när jag läste senaste "MerSmak" (Coops egen blaska) där det står "Jag tycker inte att man ska bry sig alltför mycket om bäst före-datum över huvud taget. Smaka och lukta - troligen är råvaran fullt användbar" - s. 5. Skrivet av chefen på konsumentföreningen Stockholm.
Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.Fast vad har det med något som helst att göra ?
Vilket lustigt sätt att se på det. Fullkomligt ovetenskapligt.Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.
Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.
@Niyama har inte sagt ett ord om köttfärs. Vilket hon naturligtvis skulle vara i sin fulla rätt att göra.Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.
Nä precis! Jag var mest trött på att dessa trådar alltid får svar från folk som tror det är en tävling vem som äter mat längst efter sista förbrukningsdag.@Niyama har inte sagt ett ord om köttfärs. Vilket hom naturligtvis skulle vara i sin fulla rätt att göra.
Intressant, vilka fora hittar du de trådarna på?Nä precis! Jag var mest trött på att dessa trådar alltid får svar från folk som tror det är en tävling vem som äter mat längst efter sista förbrukningsdag.
Här.Intressant, vilka fora hittar du de trådarna på?
Jag känner flera veganer med bättre kunskap om köttprodukter än vad många köttätare har (och då syftar jag på tillagning, hållbarhet osv).Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.
Man kanske inte skall uttala sig om sista förbrukningsdag om köttfärs om man är vegan.
Eh här?Intressant, vilka fora hittar du de trådarna på?
Ja men köttfärs som är grå och luktar skulle då inte jag äta. Och är den grå så luktar den oftast.
Vanligt kött kan se grått ut ja men just köttfärs skulle jag inte äta om den var grå.
Om du tillagar den med detsamma så "förlänger" du inte levetiden på färsen, så det ska du inte vara nervös för .Får jag smita in med en liten fråga när köttfärsdiskussionen ändå är uppe igen?
Jag köpte ett kg köttfärs som jag såklart glömde att frysa in när jag kom hem från affären. Sista förbrukningsdag var dagen efter. Och jag frös in allt samma dag som sista förbrukningsdag. Köttfärsen har inte varit förpackad i gas utan löst packad från City Gross (tror dom alltid packar så, utan gas). Är det ätbart tro? Jag brukar alltid tina det i stekpanna direkt för att slippa att den ligger i kyl eller vattenbad på tining.
Om du tillagar den med detsamma så "förlänger" du inte levetiden på färsen, så det ska du inte vara nervös för .