K
klabbarparn
Brukar det va lång läkningstid på en kotledsinflammation från det att man börjar behandla det till hästen kan sättas igång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar det va lång läkningstid på en kotledsinflammation från det att man börjar behandla det till hästen kan sättas igång?
En liten fråga till... Min häst är bara 4 år och va inte riden speciellt hårt alls när hältan började visa sej. Nu vet vi ju inte än om det är kotledsinflammation han har, men hur stor är risken tror ni, när han är så ung??
Och OM det är det han har, är det vanligt att man bara ser hältan IBLAND och andra dagar är han hur fin som helst...![]()
Min häst var 6år o inte heller riden hårt alls, men hade hade en låsning i rygg o bog o belastade benen fel o fick på den vägen inflamationen. Han blev bättre o sämre, aldrig helt bra men ändå...
Åh, det låter som min! Vi va inne på kliniken förra veckan o en kiropraktor kände igenom honom o sa att han va lite sned i länden... Kan ju va samma med min som med din, att ryggproblemet har gjort att han belastar sej fel, för han va även lite snedmusklad över korset sa hon...
Vi ska antagligen in igen nästa vecka.
Min häst var 6år o inte heller riden hårt alls, men hade hade en låsning i rygg o bog o belastade benen fel o fick på den vägen inflamationen. Han blev bättre o sämre, aldrig helt bra men ändå...
Åh, det låter som min! Vi va inne på kliniken förra veckan o en kiropraktor kände igenom honom o sa att han va lite sned i länden... Kan ju va samma med min som med din, att ryggproblemet har gjort att han belastar sej fel, för han va även lite snedmusklad över korset sa hon...
Vi ska antagligen in igen nästa vecka.
ta ut en kirporaktor... det hjälpte min, han ren efter det!
Nu är det andra saker som spökar.. men från just det blev han ridbar igen...