Kotledsinflammation

B

Blackfelicia

Hejsan igår så hade jag veterinären ute för att vaccinera och göra en besiktning på felicia.
Men vi kunde inte slutföra besiktningen pga att det visade sig att hon har åkt på en kotledsinflammation höger fram och jag blev helt ställd, det är helt nytt för mig.
Veterinären gav mig medicin till felicia Fenadyl heter den jag fick.
Men nu till min fråga ska jag ha bandage på henne?
 
Sv: Kotledsinflammation

Ja det kan vara bra men du måste byta t.ex om du sätter på morronen o då måste du byta vid lunch.
 
Sv: Kotledsinflammation

du ska inte ha på bandash hella tiden men om du inte ska ha det så ska du nog vara inärheten jag är inte så bra på detta men jag vet att det ska vara bandash på.
 
Sv: Kotledsinflammation

Om hon har en kotledsinflammation så är det väl ganska tveksamt om Finadyne hjälper. Jag antar att kotleden inte bedövades? Då går det inte att säga säkert att det är en kotledsinflammation.

Jag skulle hältutreda på klinik om det var min häst jag, för att få en korrekt diagnos, kunna röntga leden och dessutom om det är en kotledsinflammation spruta leden.

Ang bandage så är det egentligen efter tycke och smak, det spelar ingen jättestor roll. 'Vanligt' bandage (padd + linda) ger marginell skillnad, däremot kan Back On Trac padd + linda ev ge effekt.

JAG lindar inte mina vid ledinflammation. Men jag sprutar å andra sidan alltid, i led eller blod. Inga bra erfarenheter av att behandla med antiinflammatoriskt oralt när de väl dragit på sig en ledinflammation.

Men som sagt, utan ledbedövning är det väldigt vanskligt att sätta diagnosen ledinflammation.
 
Sv: Kotledsinflammation

Och man behöver inte byta bandage vid lunch om man satt på det på morgonen. Och man behöver som sagt inte linda pga en ledinflammation heller.
 
Sv: Kotledsinflammation

Å Jag!

Till klinik o red ut vad problemet verkligen är och spruta sen.
 
Sv: Kotledsinflammation

Yes jag ska ringa till närmaste klinik och prata med dom och hoppas att vi får en tid snarast.
 

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 350
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
1 568
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 073
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 215
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp