Kotledsinflammation

V

Voorwijks_bambi

Min häst drabbades av sekundär kotledsinflammation för nån månad sen. Nu när jag var på kliniken senast så sa dom att hennes hälta satt i båda framhovarna. Hon hade ingen aning om vad det var för nånting som var fel. Är det nån annans häst som har drabbats av nåt liknande? Och hur gick det för den hästen? :crazy:

Sv: Kotledsinflammation

visade inte röngten ng heller
min va halt på båda fram,visade sig sen på bilderna att han hade pålagringar på strålbenen.

Nej röntgen visade ingenting, så hon drog slutsatsen att det är någonting i hovarna som inte är som det ska

kanske dum fråga:crazy: men vad menas med sekundär kotledsinflamation:confused:

Nej då det var ingen dum fråga. Det betyder att det har uppkommit av nåt annat:smirk: Det kan tex. bero på att man har skott hästen fel eller nåt sånt!

Cantilda hade kotledsiflammation i båda frambenen, och hovbensinflammation så hon fick avlivas för några dagar sen... :(

Nej va tråkigt:( *trösta* Hoppas inte Bambi drabbas av samma öde:cry:

Hoppas jag med! Men hon hade ju också en flammation mer än din. Så jag tror nog att din kommer klara sej med vila osv. Vad behandlas din med? Cantilda behandlades med tuppkam, fast det hjälpte inte...

Aa.. Bambi behandlades med cortison och nu behandlas hon med butta. Sista medicineringen är idag så det är skönt! Hon vill inte riktigt äta det;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, min häst fick en kraftig hovböld i mars o h stod på klinik i fem dagar. Väl hemma gick hon bandagerad en månad och skoddes sedan...
2
Svar
21
· Visningar
2 874
Senast: Missemus
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: animalasia
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 991
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar