Sv: Kotledsinflammation på Islandshäst!
Gud hör bön, du behöver inte vara bekymrad jag är utbildad.
Tror det gör man i kyrkan
Gud hör bön, du behöver inte vara bekymrad jag är utbildad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det gör man i kyrkan
Jag undrar lite hur ridningen ser ut om man behöver massage/kiropraktor så tokofta som det låter?
Jag har en underbar massör som jag samarbetar med. Samarbetet går ut på att hon säger precis vilka muskler som behöver stärkas, längas osv. Skulle jag strecha min ena häst hela tiden skulle han bli som ett enda sladder.. Efter ett riktigt hårt pass - ja, då kan jag strecha om jag känt att det är någon muskel som är i extra stort behov av det.
För varje gång hon masserar så blir det färre stela punkter, vilket betyder att vårt samarbete gällande träningen/massagen ger resultat!
Sen så skadar det givetvis inte att massera mer. Är man däremot inte 110% säker på hur man ska strecha bör man låta bli, man bör ha gått någon kurs eller fått tydliga instruktioner av någon som är utbildad, annars ska man låta bli!
Det är ju så här, att minskar antalet problem så har du börjat nå kärnans mittpunkt nämligen att rida din häst korrekt. Men också att du funnit utrustning som passar just din häst, en häst som rid på rätt sätt har i princip inget behov av massage mer än som en regelbunden översyn. Lika gäller för kiropraktik, men sen kan ju olyckan vara framme dessvärre och då kan hästen ha ett behov av hjälp. Men notera att de problem som hästen tillskansar sig i det fria, dvs i hagen på sin fritid kommer fram genom ridningen.