Kotledsinflamation

map

Trådstartare
Vår ponny fick diagnosen kotledsinflamation båda fram v2. Är behandlad och frisk på det ena frambenet, men inte det andra. Har fått 3 sprutor med tuppkam. Ponnyn har vilat sedan v2, lite skrittad och travad var 3:e vecka, innan vet. böjde igen för att konstatera fortfarande halt.
Hur lång tid kan det ta???
När efter sista böjprovet kan man börja rida riktigt och när kan man tävla????

Kotledsinflammationer kan ta lång tid att läka ut!! På vissa hästar blir det ju tyvärr aldrig bra...

Det gäller ju att försöka lista ut vad som har orsakat inflammationerna, då har man kommit långt.

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
529
· Visningar
42 174
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar