kostnader för nermontering av timmerhus

vinkelina

Trådstartare
går i hustankar.... skulle vilja ha en gammal bondstuga.

o så slog mig tanken, min pappa äger ju en gammal stuga, byggt i början på 1900 talet. huset har dock ståt tomt i ca 40 år... skulle måsta tas ner iom att taket håller på att ge vika pluss att de ligger för nära vägen...

men är det nån här som har en liten susning om vad de skulle kosta att montera ner detta hus, flytta de ca 10 mil o sen bygga upp det tillbaka. gissar att vissa stockar måste ersättas då de troligen kommit in vatten

Sv: kostnader för nermontering av timmerhus

Skickade ut offertförfrågan ang detta tidigare i år och snittpriset blev ca 20.000.- per kvm boyta och plan. Dvs 100 kvm boyta på ett plan 200.000.-

Dock gällde det endast upp och nedmontering, inte transport!

Tror iof att det kan gå att hitta billigare och minst lika kunniga "timmer-män" om man letar lite i "öst".

/Swat

Sv: kostnader för nermontering av timmerhus

i så fall stämmer mina funderingar... försöker laga upp en budget, och kolla om detta alls skulle vara möjligt.

tippar på att själva huset inte blir såå mycket, är egentligen bara virket i huset som är värt nått. räknar med kanske 100 000 där. o så flytt o transport 300 000 så då skulle jag ha ca 700 000-800 000 för tomt o renovering.

fast ja måst ju förståss omvandla till €

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 676
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 972
Senast: lewellyn
·
Hemmet går i husköpartankar... för ett år sedan hittade jag min drömmlägenhet, en 3 rummar i ett radhus på lämpligt avstånd till staden, tyvärr...
Svar
19
· Visningar
1 790
S
Hästmänniskan Vi har ju kollat runt lite efter gård nu ett tag, och nu har DEN gården dykt upp. Den jag inte trodde fanns! Vi var inne på att köpa...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 172
Senast: Ella-82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar