• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Clintan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 144
Jag betalade kring 700-800:- Sen tillkommer det en avgift till SKK på knappt 300:-

Det är svårt att säga, beror ju på var du bor men runt 500-800 kr kostar det. Tar du rmbågarna på samma gång brukar man få ett billigare paketpris på t ex 800-1000 kr för båda eller liknande.

Varför ska man betala till SKK egentligen? Fick ingen information om det när jag röntgade min tik. Tycker det är lite dåligt. Här frågar man vad det kostar på Bagarmossen för att röntga armbågar och höfter på sin hund och får till svar 800:- och sen när man vill ha resultatet så kräver SKK 300:- för att de ska lämna ut uppgiften.

Är det kostnaden för att de ska kolla och avgöra statusen på höft och armbågar?

SKK vill ha lite betalt för att de läser av plåtarna och registrerar de!! Annars är det ju bara veterinären som får pengar... :d Tidigare så läste de plåtarna och så fick man hämta ut de mot postförskott, men nu när resultaten kommer upp på SKK Hunddata så måste man betala innan de läses!! Det braiga är att man kan röntga och få resultaten på 10 dagar. Väntan blir inte så lång då...

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 399
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 317
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka