Jag betalade kring 700-800:- Sen tillkommer det en avgift till SKK på knappt 300:-

Det är svårt att säga, beror ju på var du bor men runt 500-800 kr kostar det. Tar du rmbågarna på samma gång brukar man få ett billigare paketpris på t ex 800-1000 kr för båda eller liknande.

Varför ska man betala till SKK egentligen? Fick ingen information om det när jag röntgade min tik. Tycker det är lite dåligt. Här frågar man vad det kostar på Bagarmossen för att röntga armbågar och höfter på sin hund och får till svar 800:- och sen när man vill ha resultatet så kräver SKK 300:- för att de ska lämna ut uppgiften.

Är det kostnaden för att de ska kolla och avgöra statusen på höft och armbågar?

SKK vill ha lite betalt för att de läser av plåtarna och registrerar de!! Annars är det ju bara veterinären som får pengar... :d Tidigare så läste de plåtarna och så fick man hämta ut de mot postförskott, men nu när resultaten kommer upp på SKK Hunddata så måste man betala innan de läses!! Det braiga är att man kan röntga och få resultaten på 10 dagar. Väntan blir inte så lång då...

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 903
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 054
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur