Kostnad typa ner hästkärra?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Stopek
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 22 850
Sv: Kostnad typa ner hästkärra?

jo, jag var lite långsam så jag såg inte ditt inlägg innan jag började skriva & posta :p

20% överlast är det som gäller innan kortet ryker.. men det är ganska många kilon det.. sedan så ska de ju ha något att väga med.. sedan så skulle jag alltid prata om "min lilla ponny väger inte mycket" om någon skulle stoppa mig och det blev prat om övervikt, om jag körde olovlig kombination. Är polisen inte hästvana själva och saknar utrustning att väga med och du låter självsäker så slinker man igenom, de har ju inte för avsikt att vara "jobbiga" och "besvärliga".. speciellt inte om man talar om att man har bråttom då man har skadad häst i bagaget och är på väg till klinik...

därmed inte sagt att jag tycker man ska sätta det i system, kör man en tyngre kombination än tillåtet tycker jag faktiskt man ska ta BE-kort.. men om man råkar ut som vi gjort, att häst måste till klinik och man inte har tillgång till sin "ordinarie" dragbil... ja vad gör man?! BE-kortet är nyttigt i många lägen.. det är alldeles för många släp som far på vägarna med chaufförer som inte kan köra med släp.. än sämre backa. tycker det skulle krävas ett BE-kort el dyl oavsett vad man kopplade på bilkroken (utom cykelhållare möjligtvis).
Håller helt med dig!

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 315
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka