Kostnad trimma pudel?

Sv: Kostnad trimma pudel?

Beror ju lite på om den ska vardagsfriseras, utställningsfriseras, skalas ner, om den är tovig eller tovfri, hur den beter sig på bordet, om den ska duschas eller inte osv.

Om man borstar ut och badar hunden innan och den ska vardags klippas ner kort var tredje mån.

Handklippas eller rakas?

För en handklippt lammfrisyr kostar det hos mig 450:- och ska den rakas ner kostar det 300:-. Kloklippning ingår och priset förutsätter att hunden står ok på bordet och att den inte är aggressiv.

Ok 300 kr är ju inte allt för farligt. Men priset kan variera från ställe till ställe eller? Om om man vill ha den badad och borstad dessutom? Räcker det med nos/tass och magrakning var tredje mån oxå eller ska man göra det oftare och vad kostar endast det? Jag vill bara veta vad man har för alternativ om fd ägaren inte ställer upp tills man sparat ihop till en bra egen klippmaskin. Fryser de inte med 1 cm päls i värsta blåstvintern ( råa göteborgs vintrar )

Jag får min vovve klippt för 500,då kan jag ställa ut med den frillan:)
Tror bad och kloklippning ingår,men det har jag oftast fixat dagen innan,snäll som man är!
Men obs,hon klipps med maskin,trimmas ej!

Priset varierar kraftigt och jag misstänker att det kostar mer i gb, än vad jag tar här uppe i ödeskogen.

Över vintern bör man kanske ha lite längre frilla.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 446
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
372
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 313
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 790
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka