Re: Kostnad, medryttarhäst?
Jag är hemskt bortskämd
Började rida en fjording för 4 år sen, då jag var 12 år. Betalade inget i början, för ägaren ville inte ha betalt av en så ung tjej. Och jag betalar fortfarande inget :smirk: Hon är bara glad över att jag vill stanna kvar på honom trots att jag inte kan tävla eller rida svårare dressyr pga. åldern (28 år). Men det är klart inte överger pälsklingen
Betalar alltså 0 kr för honom, 1 dag/veckan.
Är också medryttare för en arabponny på 145 cm. Betalar inget här heller, men det kostar lite med buss ut + att jag betalar tävling och träning själv. Hjälper även ägaren på hennes distanstävlingar så jag får rida gratis som tack. Ca. 1 dag/veckan + träningar och tävlingar på helgerna.
Är sedan några månader tillbaka även medryttare på ett halvblod (eller ja, halvfodervärd). Betalar inget här heller förutom hopplektioner (1 gång per vecka) och tävling. Rider 3 dagar/veckan + tävlingar.
Fick även förfrågan häromdan att börja tävla en till arabponny, och detta kommer jag göra gratis förutom tävling (träning för ägaren). henne s´ka jag dock ej rida regelbundet, utan mest tävla + något trängingspass då och då.
Bortskämd
När jag var 11 skötte jag dock en annan arabponny (jösses, vad jag tar hand om araber kom jag på nu) och då betalade jag (eller ja, mina föräldrar) ca. 250 kr/månad för en dag i veckan. :smirk:
Tycker det är rimligt att ta 200 kr/månad för 1 dag i veckan, 400 kr/månad för 2 dar i veckan osv.
Förstår dock att det blir dyrare i Stockholm och så.