Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror på vad du vill ha!
Ekologiskt är dyrare än vanligt, småbal är dyrare än storbal, hö som är analyserat är dyrare än oanalyserat... ett "bra" år är hö´t billigare än dåliga, regniga år...
Jag tycker man får ett ok hö för 2:50-3 kr/kg (ej hemkört)
Jag köper väldigt bra och fint hö vitt för 1500kr balvagnen hemkört. så det är ca:1.50 kr/kg, hoppas däremot att vi får in tillräckligt med hö själva i år.
Väldigt varierande. I rundbal kan vi få det gratis mot frakt, i småbal (otroligt fint, utan analys, vi använder bara under sommaren då de äter lite och mest gräs) 2 kr/kg.
jag köper av en bonde i närheten som kommer med balvagnen och slänger upp det. brukar betala ca 1400kr för ca 145 balar(ca 1.50 kr/kg). jag brukar ge honom 1500kr för att han är så snäll å hjälper mig få upp det... det är inte analyserat, löspressade småbalar om ca 7kg och väldigt fint hö med bra värden(brukar analysera själv). andra i stallet betalar ca 2kr/kg hos andra.
Hästmänniskan
Hejsan,
kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Hundträning En annan sak vi gjorde var att åka till något ställe där det var mycket folk. Vi körde till en park som hade parkering nära. Då blev det...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.