kostnad kg/hö???

tinafinis

Trådstartare
Detta är en prisfråga men den kan beröra många.
Finns det redan länk om det så länka mig dit.

Vad är normalt pris för kilopris på hö?

mvh tina

Sv: kostnad kg/hö???

Det beror på vad du vill ha! :)
Ekologiskt är dyrare än vanligt, småbal är dyrare än storbal, hö som är analyserat är dyrare än oanalyserat... ett "bra" år är hö´t billigare än dåliga, regniga år...
Jag tycker man får ett ok hö för 2:50-3 kr/kg (ej hemkört)

Jag köper väldigt bra och fint hö vitt för 1500kr balvagnen hemkört. så det är ca:1.50 kr/kg, hoppas däremot att vi får in tillräckligt med hö själva i år.

Stora variationer beroende på var i landet man bor, men generellt någonstanns mellan 2-3kr/kg

Jag betalar 2.50:-/kg.
Bra kvalité (har varit tidigare år iaf, analys skickas idag).
Hemkört och inlagt på loftet. Behöver inte röra en bal :p.

Normalpris i våra trakter är ca 2-2,50 kr/kg. Oftast bra hö, sällan analyserat (men det händer).

Väldigt varierande. I rundbal kan vi få det gratis mot frakt, i småbal (otroligt fint, utan analys, vi använder bara under sommaren då de äter lite och mest gräs) 2 kr/kg.

jag köper av en bonde i närheten som kommer med balvagnen och slänger upp det. brukar betala ca 1400kr för ca 145 balar(ca 1.50 kr/kg). jag brukar ge honom 1500kr för att han är så snäll å hjälper mig få upp det... det är inte analyserat, löspressade småbalar om ca 7kg och väldigt fint hö med bra värden(brukar analysera själv). andra i stallet betalar ca 2kr/kg hos andra.

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 247
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 033
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka