kostnad hovslagare?

E

ella88

ska eventuellt hyra häst i höst och håller på att göra upp en budget för varje månad....
Nu undrar jag vad ni brukar betala för ett besök av hovslagaren var sjunde vecka?

Vad betalar ni för då, bara verkning, skoning eller nått speciellt?

Sv: kostnad hovslagare?

Verkning: 300:-

Halvskoning: 540:-

Helskoning: 820:-

Hovslagare: utbildad och medlem i SHF...MEn eftersom jag var stammis fick jag verkningen för 200:-...Jag skodde INTE...

Omkring 800:- brukar jag betala.

Vet inte hur det är med hästen du ska hyra, men min hästs hovar växer fortare på sommaren och hon beöver då skos var sjätte vecka. På vinterhalvåret brukar det bli var åttonde vecka.

Jag betalar 850 .- för allt inkl skor på alla 4. I den kostnaden inkl det också bensin som hovslagaren har i utgift när han kommer till stallet. (Var 6-7:e v)

Jag betalar 500:- kr för verkning och skoning inkl skor. 400:- om jag har egna skor. På vintern skor jag ca var åttonde vecka men på sommaren blir det var femte vecka då jag rider på grusvägar och nöter ner skorna fort.

Min tar 750 kr för att sko runt om. Nya skor, resekostnader (han kör ca 4,5 mil enkel resa), etc. ingår alltså. Han är medlem i Svenska Hovslagareföreningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 816
Senast: SwedEmB
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 583
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar