Kostnad för tågtransport av semin

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare morning_star
  • Startdatum Startdatum
M

morning_star

Någon som vet vad det kostar att skicka semin med tåg? Skåne till Västerås?

Sv: Kostnad för tågtransport av semin

Vet inte vad det kostar, men numera tror jag alla skickar med posten.

Vi var 3 som delade på tågfrakt Helsingborg -> Norrköping förra året på "min" station.
Runt 1000 kr gick det på totalt.

Vet inte vad det kostar, men numera tror jag alla skickar med posten.

Det finns ju en hel del hingstar som inte klarar av att vara kylda i nästan ett dygn, och de skickar oftast bara med tåg.

Har man tågskick måste man tappa ganska tidigt på dagen, vilket inte är speciellt bra för de som hellre tar postskick, eftersom deras då blir 5-6 timmar äldre än nödvändigt.

När jag jobbade för ca 10år sedan på en stor hingststation så skickade tror jag dom flesta med tåg, iallafall gjorde vi det.

Men jag har själv inte fått med tåg dom senaste åren, förutom fryst sperma, men nu är det ju inom halvbloden, kanske andra rutiner inom andra raser?

Vilka halvblod´s hingstar har tågskick? Kan ju vara bra o veta...

Bocelli har iaf tågskick...

Liknande trådar

Kropp & Själ Okej, jag måste ha glasögon. Och jag vill veta kostnad mellan tummen och pekfinger. Jag förstår att bågar är en kostnad och glaset en...
2
Svar
32
· Visningar
644
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 229
Fritid Jag har nu fyllt i bifogad blankett om tillfälligt visum till Skåne. Men det står inte var jag ska skicka den ? Någon som vet? Skånes...
2
Svar
31
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka