Kostnad för hundvakt

Migo

Trådstartare
Jag har lovat att ta hand om Fridolfs halvbror fram till mellandagarna. Han är inte rumsren, biter sönder prylar i massor och saknar vardagslydnad. Kort och gott, en lätt understimulerad ettårig BC;). Han är dessutom nykastrerad (krypt) när han kommer hit.

De står för foder, hunden är självklart vaccinerad osv. Vi kommer att använda SKKs inackorderingsavtal i orginalutförande.

De vill att jag säger hur mycket ersättning jag vill ha för jobbet. Hunden är inte här för att tränas, men jag kommer jobba med en hel del vardagslydnad, lite vallning när op.såret tillåter och så självklart massor av vardagsstimulans i form av nosövningar osv. Hunden kommer att bo inne med oss i vår hanflock.

Vad är rimligt att ta betalt? Om man lämnar hund för träning hos "sverigeeliten" i vallning så kostar det runt hundralappen per dag, plus moms och mat. Hundarna bor då oftast i hundstall. Jag är verkligen ingen elittränare, och vill därför anpassa priset därefter.

Tacksam för lite input!

Sv: Kostnad för hundvakt

Fast jag tycker faktiskt att en 100ing per dag är fullt rimligt, även om du inte skulle göra så mycket mer än gå ut och gå med hunden. Det hade jag gladeligen betalat iaf om jag behövt hjälp!

En hundring är verkligen billigt med tanke på att du faktiskt kommer aktivera och träna honom, även om det bara gäller vardagslydnad!
Jag fick ca 150 kr/dag när jag var dagmatte. Då handlade det i princip bara om hundpassning och promenader medan husse och matte jobbade.

Icke rumsren, förstör saker och olydig.....om jag ens hade släppt in den i mitt hem hade jag begärt minst 200 kr/dygn.

Den som tyckt det varit dyrt hade kunnat sätta hunden i box på pensionat istället.

Han har en speciell plats i hjärtat eftersom jag var med när kullen var liten, och valde mellan denna valpen och Fridolf (de är som sagt helsyskon). En av orsakerna till att jag öht erbjöd mig;)

Har svidit i ett år att jag inte tog båda, och nu har jag iaf chans att kompensera lite...

Han har en speciell plats i hjärtat eftersom jag var med när kullen var liten, och valde mellan denna valpen och Fridolf (de är som sagt helsyskon). En av orsakerna till att jag öht erbjöd mig;)

Har svidit i ett år att jag inte tog båda, och nu har jag iaf chans att kompensera lite...

Så kan du inte tänka! En icke rumsren hund som biter sönder saker. 200 kr/dygn.
Du får plocka undan allt ömtåligt.
Annars återstår pensionat, om något vill ta emot den.

Jag föreslår en deposition på exempelvis 5000 kr som betalas ut helt eller delvis om han biter sönder något, samt en fast summa om 80-100 kr/dag. Vill ägaren sedan att hunden även ska tränas så gör du upp om ett separat pris för det.

Jag ska förklara hur jag tänker: Ditt pris kommer visserligen att ligga under det som ett hundpensionat tar ut. Men skälet till det är att du inte kan arbeta utifrån samma prissättningsprincip som ett hundpensionat. Ett hundpensionat tar emot många hundar och ersättningen för slitage slås därför ut på priset på alla dessa hundar. Så blir ju inte fallet för dig. Du tar inte emot många hundar, utan bara en. Dessutom är det en hund som du vet kanske kan komma att bita sönder något, t.ex. burinredningen i bilen. Därför föreslår jag att du separerar kostnaden för att ta hand om hunden och den eventuella ersättningen för skada som hunden orsakar.

Jag betalar 200 kr / dag till min daghusse där hundarna är mellan 5-9 timmar åt gången.

Dock så kan jag betala så mycket eftersom de bara är där 2-3 dagar i veckan = omkring 2000/månad. Men i ditt fall tycker jag ändå att däromkring skulle vara en fullt rimlig ersättning. Ca 3000 tycker jag gott man kan betala för att någon annan ska ta hand om ens hund i flera veckor, speciellt eftersom det verkar vara mycket omkring den här hunden.

Tidigare år så har jag varit hundvakt en 3-4 veckor, från slutet av november till slutet av december, och varje gång så har jag fått 3000kr + foder till hunden och lite smått och gott till både min hund och hennes och även nåt till oss i familjen, nu har det i och för sig varit en väluppfostrad storpudelflicka.

Menar du att man kan lämna in vovven för träning för en hundring plus moms per dag?! Om du sagt per timme hade de låtit mer rimligt.

Jag tog hand om en Broholmer i tio dagar, gigantstor, ouppfostrad. Jag tog 200 per dag, rostfritt. Då ingick inte heller någon träning, men inkallning och gå fint i koppel fick jag ju lära den i alla fall, annars hade hon bogserad mig runt stadens gator. Jag vill påstå att hon hade det bättre hos mig än på hundpensionat.

*kl*
Nu är han här och avtal skrivet.

Måtte han vara skitjobbig... om vi trivs ihop får jag honom:o:crazy:

Installerad utan problem, nu sover han på fårskinnet i köket. Inga olyckor inne, vare sig pink eller tugg. Än. :D

Så här såg knodden ut som bebis:
537714_10151266275868666_790768970_n.jpg

Och så här ser han ut nu:
401585_10151266289908666_1188034404_n.jpg

GRATTIS till nya familjemedlemmen!!! För inte kommer du väl lämna tillbaka honom :p

Otroligt vacker är han :love:

Jag vet inte riktigt vad jag ska med en ettåring till, till. :angel:

Två veckor in i perioden så har han fortfarande inte rört en enda pinal, inte pinkat inne och faktiskt sovit riktigt snällt om nätterna (i min säng).

I lördags plockade vi stygnen och from idag är han trattfri. Om en vecka kan jag börja sätta igång honom så smått igen. Som det känns nu kommer han inte att stanna här, vi får se vad som händer när han kommer igång med vallningen så han får utlopp för all överskottskreativitet. Det är inte okej att ha honom i familjen om han drar upp stressnivån på de andra...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka