Kostnad för hundvakt

Sv: Kostnad för hundvakt

Nu är ju detta passerat (snart), så input i frågan är ju inte aktuellt.
Men jag ville ändå berätta hur jag gjorde.

Jag var hundvakt i två veckor åt en Njuffe i somras. Kände inte ägaren alls, träffades i en facebookgrupp. Efter att ha testat att våra hundar fungerade bra ihop så tackade jag ja till att vara hundvakt helt gratis.

Nu var detta inte så roligt som jag hade förväntat, jävlar vilken päls att hålla på att sköta efter varje promenad. Plus att han var skadad och fick inte gå mer än korta kissrundor, vilket innebar att han inte utgjorde mycket till leksällskap till min hund.

Men summa summarum så skulle jag absolut kunna tänka mig vara hundvakt fler gånger gratis. Fast under förutsättning att hunden är bra leksällskap till min hund och inte kräver någon pälsvård.
Jag skulle mer än gärna ha fler hundar, men då det inte är möjligt får jag ta dessa tillfällen i akt.

Hoppas allt har gått bra med den lille!

Den här hundvaktshunden genomgick stor bukoperation dagen innan han kom hit, så det har varit en hel del pyssel med smärtstillande, tratt, korta koppelturer, infektioner, kliskydd, stygn som ska tas och fortsatt korta promenader... En ettårig BC i koppelvila. Yay.

Jag känner faktiskt att jag var lite väl snäll som sa 50 kr/dygn;)

Koppelvilan över och han är kanontrevlig. Visst märks det att han saknar lite allmänlydnad och rutin på "familjehundslivet", men ack vilken go vovve det är.

Det är synd att man inte har obegränsat med pengar och tid, att behålla honom här är inte möjligt:( Lilla plutten Frodo, hela familjen kommer sakna honom när han åker igen :(

Busfilm med brorsan

Nu har brorsan åkt vidare till ett annat hem. Han ska vara där "på prov" för att se hur han accepterar deras små barn.

Känns jättetungt, vi har gjort så många framsteg på de här tre veckorna. Inga söndertuggade prylar, bra vardagslydnad, viss grund för framtida lydnadsträning (inklickad, kontaktövningar, lekövningar, inkallning, inkörd i spann, balanstränad, targettränad osv) och jättelugn på nätterna.

Samtidigt så inser jag att det i längden skulle bli alldeles för mycket att ha två jämnåriga helbröder. Risken är ju att den "stökiga" brorsan skulle ta för mycket tid i förhållande till de andra två. Känner mig lite stolt över att ha klarat av att fatta det rationella beslutet att inte behålla honom, trots att hjärtat blöder.

Man kan inte rädda alla:cry:

Hoppas nu bara att han verkligen passar i det nya hemmet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka