Kostnad för hundfoder

Kalaspinglan

Trådstartare
Min sambo och jag började diskutera foderpriser till hunden. Efter en kort efterforskning bland våra vänner förstår vi att priserna skiljer sig oerhört mycket. I många trådar här går det att läsa om vilket foder ni ger er hund, och varför.. Men inte vad fodret kostar.

Så, vad ger ni för foder och vad kostar det?

Vi ger Nutra Nuggets (Lamm och ris), och den kostar 450 kr för 15 kg.

//Pinglan

Sv: Kostnad för hundfoder

Har nyss gått över från Royal Canin Maxi Junior som kostade 499:- för 15 kilo till RC German Shepherd 24 som kostar 449:- för 12 kilo :eek:

Jag ger Royal Canin mini Junior nu, kostar nog 350kr för 8kg.

Kalaspinglan skrev:
Min sambo och jag började diskutera foderpriser till hunden. Efter en kort efterforskning bland våra vänner förstår vi att priserna skiljer sig oerhört mycket. I många trådar här går det att läsa om vilket foder ni ger er hund, och varför.. Men inte vad fodret kostar.

Så, vad ger ni för foder och vad kostar det?

Vi ger Nutra Nuggets (Lamm och ris), och den kostar 450 kr för 15 kg.

//Pinglan

Min hund får NUTRO CHOICE lamm och ris. Om jag inte minns helt fel kostar en 7,5kgs säck 309kr. Minns inte vad en 15kg kostar. Har ju en liten hund och en 7,5kg räcker läääänge för oss. På 3mån gick det åt 3kg.

Han fick tidigare Nutra Nuggets. Jag bytte för ca ett år sedan då det nya innehåller kött och det andra köttsmak..

MeraDog torrfoder 15 kg = 420:-

Klass Färskfoder 10 kg = 210:-

Vilt- och nötben ca 15:-/kg

390:- för Standardt normal och 180:- för 10 kg Klass (tror jag det var)

Hittade ett kvitto nu på mina Klass färskfoder (plus) . Jag betalar 190:- /10 kg

James Wellbeloved (stavas??) 15 kg 499 kr (till en rottis, går åt mycket mat = blir dyrt, men detta är den enda hon inte kräks av)
Lone Star 15 kg 379 kr

Tiken ger jag precept sensicare som kostar 479 kr för 15 kg och valpen får royal canin maxi baby dog men det har jag ingen koll på vad det kostar tyvärr men det köper jag ju inte på 15 kg säck heller.

måste man ge torrfoder också då man ger klass färskfoder?

hur fördelar du fodermängen då du ger både torr och färskfoder?

/Susanna (som funderar på att börja ge hunden färskfoder.)

Royal canin (medium sensible för att vara exakt), kostar 499 för 15 kg.
Selma äter 5 dl om dagen så en säck räcker länge. :)

jag ger min hund specific activ och den kostar 560kr för 15kg....

Vad är det för skillnad på deras schäferfoder och det vanliga?

Min 5 åriga dobermann får nutra nuggets senior för 350 kr/15 kg.
Vlpen får nutra nuggets valp, 15 kg för 350 kr ( har ännu inte köpt en sådan säck.) Jag funderar dock på att byta tillbaka till det hon fick hos uppfödaren, Bento Kronen, 440 kr för 15 kg, pga att hon haft/har diarré. det blir bättre en dag för att vara sämre dagen efter så jag undrar om det är så att hon inte tåler fodret.

Blandrastiken av liten ras äter de andras foder än så länge. Vet inte vilket hon annars ska få, hon är ju också så kräsen med maten så hon får lite valpfoder ( som hon älskar) och lite light foder.

Min sista hund (GD) åt för ca 700 kr i månaden. Hon åt RC Energy 4800 som kostade 499 kr/15 kg.

du kan titta på www.royalcanin.se
Gillar shäferfodret mycket! Jättebra för även andra raser. Extremt lättsmält, bra foderkulor mot tandsten samt att det hjälper att förebygga förslitningar på leder, motverkar artos mm. Superbra för hundar som är lite känsligare och har svårt att ta till sig fodret!

Royal canin medium adult, 15 kg för 459:-
Har efter snart tre månader fortfarande kvar i den första säcken jag köpte så vad blir det per månad - ca 150:- per månad i matkostnad för hunden.

På Royal Canins foder kan det väl inte skilja så mycket i pris mellan olika affärer, eftersom RC själva har satt ett "lägsta pris" som affärerna måste gå efter. Åtminstone var det en affär som sa att det var så... :confused:

Tror att Bento är betydligt bättre än Nutra.
Vet flera hundar som fungerat bra på det fodret!

Vår bebis har fått Nutra Nuggets hela tiden, och vi är supernöjda med det fodret. Han är fin i pälsen, fin i hull och har aldrig några problem med magen.
Vi gav endast valpfoder första säcken (efter att vi fått hem honom), sedan gick vi över till "vuxenfoder". Eftersom han är lite proteinkänslig ger vi honom lamm och ris, och han älskar det verkligen.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 560
Senast: Irival
·
Hundhälsa Nu är jag inne i foder djungeln och blir bara mer och mer snurrig :p Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen...
Svar
5
· Visningar
1 015
Hundhälsa jag ger sedan ca en månad tillbaka standardt då mitt gamla foder höjdes i pris till nästan 600 kr för 15 kg och flytten gjode det svårt...
2
Svar
23
· Visningar
4 456
C
Övr. Hund Vet att det finns många tidigare trådar, men jag behöver hjälp med vad jag ska välja för foder till min hund. Han är en schäferhane på...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: corina_w
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka