hård i magen av standardt

Sv: hård i magen av standardt

kan du inte testa att ha på lite olja så länge till hennes mage vant sej?

Nej. Jag rekomenderar snarare standardt till normal-svårfödda hundar. Min egen tik har ätit mängder med mat av andra foder utan att klara av att hålla vikten (svårfödd madam) men på standardt är hon jättefin i hull. Skulle snarare säga att går de ner i vikt på standart passar kanske inte fodret så bra.

Angående bajskonsistens så bajsar min tik älgskitar, hårda små pluttar, inte alls korvar. Hon har inga som helst problem att få ur sig skiten och bajsarna har en fuktig hinna runt sig "glidmedel":D

Då har vi olika erfarenheter. Standardt är det enda foder som passar båda mina (Den lilla ska ner och den stora ska upp/iaf hålla vikten) Vilket faktiskt funkat. :)

*kl*

jag gav upp. tiken äter numera magnussons meat & biscuit och fungerar bra på det. jag upplever att det stimulerar magen lite mer (?) och sen verkar det smaka alldeles underbart.

min fettohund till labbe fungerar bra på standardt. han får inte så mycket mat, men ungefär samma som med andra premiumfoder. pälsen har blivit avsevärt bättre, klorna något sämre, skitarna nästintill perfekta.

Intressant tråd. Min hund äter Standardt och har bytt från Royal Canin med en övergång på 4 månader eftersom jag hade så mkt kvar av det gamla fodret och hon äter lite (bara 1 hg per dag).

Tidigare i veckan blev hon oförklarligt sjuk, finns en annan tråd här om det. Jag åkte till vet. och då var hon som vanligt då vi kom fram men hade varit dåligt till och från sedan dagen innan. Verkade magrelaterat.
Jag sa då apropå annat att jag tyckte hon varit ovanligt hård i magen i vinter, dels har jag bytt foder och dels har hon inte rört sig lika mkt utomhus pga att hon fryser halvt ihjäl när vi har haft runt -20 sedan december.
Jag ger blött foder för att hon ska få i sig mer vätska då jag tycker hon dricker lite dåligt. Av vet. fick jag tipset att blanda i 0,5-1 tsk uppblött loppfrö i varje måltid (2 per dag) för magens skull. Så det gör jag numera. Kanske kan du prova detta? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka