Vår_Vinter
Trådstartare
Nu är jag inne i foder djungeln och blir bara mer och mer snurrig 
Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen och det rinner bara rakt igenom och hon är lös i magen.
Så nu letar jag ett annat foder åt henne. Helst vill jag att fodret ska innehålla glucosamin då hon (blandis) har en hel del tyngre raser och väger runt 35kg.
Men vad ska man kolla efter? Inte för mycket fett får det vara då hon lätt går upp i vikt. Spannmål ska det ju helst inte vara. Men mera?
Har kollat på dessa foder.
Brit care Large breed. 25% protein och 13% fett
Nutra Nuggets Large 28% protein 18% fett
Sportsmans´s Pride Lamb Meal & Rice 24% protein 14% fett
Standardt Orginal Normal 23% protein 16% fett
ANF Lamm och Ris 26% protein 15% fett
Eukanuba Adult Maintenance Large 23% protein 13% fett
Olivers adult 28% protein 16% fett
Det fodret jag funderar mest på är Brit Care eller Standardt
Vad tycker ni om dessa foder? Jag vet att det är olika från hund till hund, men lite tips osv tas gärna emot.
Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen och det rinner bara rakt igenom och hon är lös i magen.
Så nu letar jag ett annat foder åt henne. Helst vill jag att fodret ska innehålla glucosamin då hon (blandis) har en hel del tyngre raser och väger runt 35kg.
Men vad ska man kolla efter? Inte för mycket fett får det vara då hon lätt går upp i vikt. Spannmål ska det ju helst inte vara. Men mera?
Har kollat på dessa foder.
Brit care Large breed. 25% protein och 13% fett
Nutra Nuggets Large 28% protein 18% fett
Sportsmans´s Pride Lamb Meal & Rice 24% protein 14% fett
Standardt Orginal Normal 23% protein 16% fett
ANF Lamm och Ris 26% protein 15% fett
Eukanuba Adult Maintenance Large 23% protein 13% fett
Olivers adult 28% protein 16% fett
Det fodret jag funderar mest på är Brit Care eller Standardt
Vad tycker ni om dessa foder? Jag vet att det är olika från hund till hund, men lite tips osv tas gärna emot.
Senast ändrad: