Kostnad för hundfoder

Sv: Kostnad för hundfoder

Min kompis schäfer funkar också på doggy... och hon har verkligen provat det mesta... inkl.vom och annan "färskmat"...

*peppar peppar ta i trä" Min rottis är rena lyckokastet, han äter vilket foder som helst och mår bra, han har 9 liv har bland annat trillat ner från ett 4-5 meter högt stup utan ett blåmärken en gång, På 4½år har han varit sjuke EN gång, det var en släng av magsjuka i våras....
Han är helt sanslös*skratt*

Jag ger min hund KLASS. 3-4 korvar (beroende på hur mkt han vill äta i värmen). 1 korv är ½ kilo och 10 kg kostar 160 kr. Det blir ungefär 750 kronor i månaden :crazy:

min vovve får happy dog bio-5-korn flocken... vet inte hur mykt det kostar det det är runt 200-300 för 10 kg

Min gammeltik äter Specific gerantil(?) 520 kr/15 kg

sch/bc killen äter coops torra 109 kr/15 kg

Lillvicken äter friskies mini menu för dagen, vet inte vad den kostar.....men han spökar med maten ganska mycket...får även kafomavit som tillskott då han inte äter "det han ska"

Vad kul att du resonerat som jag ang. Nutra. Min sambo vill gärna pröva Magnussons eftersom det är så billigt och flera av våra vänner använder det och är mycket nöjda. Jag har dock påstått att även om kilopriset är lägre, så betyder inte det att månadskostnaden blir lägre.. :-)

Hunden min äter Eukanuba Lam& ris. 399 kr för 7.5 kg. Jag tycker det är ett jättebra torrffoder, och hunden med :smirk:

Gav nutra nuggets innan men mina hundar gillade det sådär... så nu ger jag sportsmans pride till både schäfern, blandisvalpen och katterna... billigare och mycket smakligare (enligt vovarna)

skogsflicka skrev:
måste man ge torrfoder också då man ger klass färskfoder?

hur fördelar du fodermängen då du ger både torr och färskfoder?

/Susanna (som funderar på att börja ge hunden färskfoder.)

Om man ger klass´s helfoder behöver man inte ge något annat foder. Men man behöver ge något som gör att dom tuggar ordentligt, tex ben och morötter.

.-hey-.

Våran stora labrador äter Pedigree som är svindyrt! Vet ej riktigt vad det kostar..

Sedan går det en påse Frolic också.. eller det kanske 1per/4mån..

Många ger båda delarna eftersom det är betlydligt enklare att släpa med sig torrfoder då man åker bort.

Pedigree tillhör de billigare fodren, om de nu inte kommit med något ny veterinärserie som jag missat.

Har inte mer än ögnat genom tråden, men ni kan inte krasst titta på priset.

ser man till olika foder så kommer det att synas att ett billigt foder inte nödvändigtvis behöver vara billigt, då man skall ge så mycket av det.

t.ex. så räcker en säck med royal canin, eller eukanoba,betydligt längre än t.ex. revir, som skall ges i nästan 4 ggr så stora portioner.
har man en glupsk hund så kan det bli tufft att börja med ett högkoncentratsfoder, om den är van att klämma i sig en liter, då den bara skall ha 2-3 dl av royal canin euk...
den kommer gå med hungerkänsla ett bra tag innan den vant sig.
att göra som flera här, en månadskostnad är mycket bättre än att strirra sig blint på fodersäckens kostnad, den dyrare är billigare i längden, och då får hunden dessutom ett bättre foder...säger jag som matar hundarna med revir och matrester.

LionQueen skrev:
Sedan går det en påse Frolic också.. eller det kanske 1per/4mån..
inte många som tänker på att frolic egentligen är ett foder och inte ett godis till hunden ;)

Har ju en hel del hundar, som har väldigt olika foderbehov. Alla får foder från Professional Dogfood på 15 kg´s säck

*Original = 208 :- /säck
*Chicken & Rice = 337 :- /säck
*High Energy = 412 / säck

Det går 2 Original, 1 Chicken & Rice och 2 High Energy / månad. Vilket blir 1577 :-, dvs ca 188 :- / hund och månad..

hej!

då min mamma ahr varit uppfödare och haft kennel så har vi alltid utfodrat våra hundar m Eukanuba el Royal canin. priserna e helt beroende hur mkt kg man köper..

har för ett år sedan adopterar en vanvårdad schäferhane på 6 år,han var väldigt undernärd och fick ett specialfoder av veterinären..(minns nu dock ej vad det heter....? ) men det totalvägrade han att äta! vi prövade olika foder å blandade det med massa godsaker som han älskar,blötlagt det å vanligt burkmat för "det dära lilla extra" men han TOTAL vägrade att äta det! och NÅT måste han att äta för han var helt undernärd! så efetr att ha pratat m veterinärerna på bagarmossens sjukhus och våran loka vet,efetr att ha undersökt han från topp till tå om varöfr han itne äter NÅT..men inga fel på varken tänderna el magen!

så varför äter han inte...?!
lite panikslagen och orolig som jag och min pojkvän var över att han knappt åt..(förutom burkmat m jätte mkt spannmål,men han åt iaf)

så en dg köpte vi i vbanliga matbutiken en liten påse Pedigree torrfoder,för att vi skulle till landet...tro det eller ej,den jäkeln GILLADE det å började äta! förvånade över att han åt så köpte vi mer...så nu ett år senare har våran hund gått upp i vikt å väger hela 37 kg! tack vare "billigt" torrfoder!

Så nu köper vi pedigree 15 kg för enstaka 200 kr!

vi blandar visserligen det med lite blötmat för smakens skull,men jag är bara så glad att han äter! han får visserlgien lite tillskott för att orka så mkt som han rör sig å tränas,så är han i mkt fint och gott hull! så även det billiga fodret kan göra underverk,för min hund är ett levande exemplar!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 560
Senast: Irival
·
Hundhälsa Nu är jag inne i foder djungeln och blir bara mer och mer snurrig :p Min hund äter idag friskies torrfoder, men hon är matt i pälsen...
Svar
5
· Visningar
1 015
Hundhälsa jag ger sedan ca en månad tillbaka standardt då mitt gamla foder höjdes i pris till nästan 600 kr för 15 kg och flytten gjode det svårt...
2
Svar
23
· Visningar
4 456
C
Övr. Hund Vet att det finns många tidigare trådar, men jag behöver hjälp med vad jag ska välja för foder till min hund. Han är en schäferhane på...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: corina_w
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka