kostnad för dagis?

M

milles mamma

hur räknar man ut det? jag jobbar ca 20timmar permånad ,min sambo kommer jobba ca 157timmar i månaden. tacksam för svar

Sv: kostnad för dagis?

Här baseras det på hur många timmar barnet ska gå och vårdnadshavarnas inkomst.
Finns att läsa i tabeller på vår kommuns hemsida.

han går ca 15t i veckan, menn vi fick en räkning på 1266kr för en månad för detta kan det verkligen stämma?

jag innan skatt ca 8100kr,sambo ca 13100kr om en månad då han får sin första lön igen,han har varit arblös i ca 1månad

förlåt sambon ca 19000kr innan skatt ska det vara

maxgränsen här i halmstad ligger på 1230 kr för heltid på dagis, så tycker det låter mycket.

vi betalar ca 500 kr för 15 timmar i veckan.

Har nu kollat min kommuns hemsida (Vänersborg) vad som står där om kostnad för dagis/förskola.
Har ni båda jobb så är avgiften 3% av er gemensamma inkomst, max 1260:-/månad
För arbetslösa föräldrar har man rätt till 15 tim/ vecka och betalar då en avgift som är 2% av inkomsten, max 840:-/månad

Vi betalar 1260 kr för 15 timmar i veckan för ett barn. Det är alltså maxtaxan, det blir ingen skillnad för oss i pris om han går heltid eller bara 15 timmar.

Om ni inte har anmält inkomst till kommunen brukar de fakturera den högsta taxan (maxtaxan) - det är säkert det som har hänt er.
Hos oss är gränsen 42 000 i sammanlagd bruttolön för att hamna på maxtaxan, tror det är samma sak i hela landet.

Här betalar man samma taxa oavsett hur många timmar barnet går, men det är olika i olika delar av landet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 678
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 478
Senast: Halcyon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 465
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama