Kostnad för ägarbyte?

Madde_padde

Trådstartare
vet någon va de kostar, har en kallblodstravare som ja står som leasingtagare på... fick en räkning på 500 för de :crazy: och tänkte nu när ja ska köpa honom kommer jag få samma utgift igen då? Eller hur gunkar de?

Sv: Kostnad för ägarbyte?

jo såg de men på de papprena ja fått står de att de är ett ägarbyte vi gjort trots att ja leasar honom... de va lite de ja funderade på jag har juh redan betalt den avgiften en gång?!

När jag lite lustigt fick taöver en travare så bet. jag ingenting för ägarbytet, däremot när jag sedan sålde henne så fick jag bet. det ägarbytet.
Kan ju vara på det viset att det är nuvarande ägaren som då får bet. även hos dig då?:idea:

Men är det inte en leasing avgift du betalt då ? Det kan ju inte vara samma som ägarbyte ? Varför ringer du inte och frågar ?

jo såg de men på de papprena ja fått står de att de är ett ägarbyte vi gjort trots att ja leasar honom... de va lite de ja funderade på jag har juh redan betalt den avgiften en gång?!

STC kallar även leasingregistrering för ägarebyte. När du köper hästen kommer det att bli en avgift till och fakturan ställs till den som registreras som ny leastagare eller ny ägare till hästen. Jag kan inte förstå det på annat sätt än att du kommer få en till faktura när du registreras som ägare. Fråga STC:s kundtjänst för säkerhets skull så det inte finns någon specialregel. Tel: 08 - 627 21 20 eller skicka en fråga här: http://www.travsport.se/sfraga

Tyvärr är det så att varje gång STC skall göra en ändring rörande leasing, ägarskifte, delägarskap m.m. så tar dom ut en avgift på 500:- (525:- inkl. moms).
Så när du leasade hästen skrevs du som leasingtagare. Kostar 525:-.
När du nu köper hästen så registreras du som ägare. Kostar 525:-.

STC vet hur man tar betalt för några knapptryckningar på datorn! Så mitt råd är att om du skall ha med någon eller några andra människor som delägare så skriv in det på en gång. Annars kostar det 525:- till, om du senare vill ha någon som delägare på din häst.

aha super tack!

snålt för de kan juh inte vara så mycke jobba me de tycker man juh! :smirk:
jaja inga delägare inräknade bara jag :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 112
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama