kostnad för dagis?

G

gwennie

vad kostar det me att ha sit barn på dagis el dagmamma imånaden?har ni dom där hela dagarna?
 
Sv: kostnad för dagis?

Jag har två barn på dagis 15 timmar iveckan och för ena kostar det 640 och för andra 540,en heltid för ett barn,man betalar bara det högsta priset för ett barn,kostar1250,sen vet jag inte hur mycket det sänks i takt med att alla syskon börjar.
 
Sv: kostnad för dagis?

Det beräknas på hur mycket du har i inkomst, så enklast är att ringa till din kommun och fråga.
 
Sv: kostnad för dagis?

ok, beräknas det både på min och min sambos inkomst? för jag kommer bara arbeta deltid sen och får väl ut ca 7000kr min sambo ca 13000 i mån.
 
Sv: kostnad för dagis?

Ja, det räknas på eran gemensamma inkomst.
 
Sv: kostnad för dagis?

vad kostar det me att ha sit barn på dagis el dagmamma imånaden?har ni dom där hela dagarna?

Vi har dottern på privat förskola (montessori). Även om vi aldrig har utnyttjat mer än knappt halvtid betalar vi för heltid, i fall om att det någon gång skulle behövas. Vi betalar 660 kr/månad.
 
Sv: kostnad för dagis?

Hos oss betalar man samma taxa oavsett hur många timmar i veckan barnet är på dagis. Det är en viss % av inkomsten, så det kan variera ganska kraftigt för olika familjer.
 
Sv: kostnad för dagis?

I vår kommun är det inkomsten före skatt som är avgiftsgrundande, skulle tro att det är så för de flesta. Vi betalar 3% av den totala inkomsten för första barnet, och 2% av den totala inkomsten för det andra barnet. Nu har vi dessutom :heart0 timmar per vecka, så då blir det 75% av det beloppet (alla kommuner har inte avgiftssänkning vid :heart0 timmar). Vi betalar i vårt fall 1500 kr/månad för två barn på 75%.
 
Sv: kostnad för dagis?

vi betalar ca 1200 kr i månaden.... ibland mer ibland mindre tror dom beräknar på hur många timmar vi skriver vi ska ha henne där.... sen är det ju % på inkomsten också..... maxtaket är väl strax över det vi betalar dock....
 
Sv: kostnad för dagis?

Vi ligger i taket på våran kommun, runt 1300 tror jag, spelar ingen roll om barnet går 15h eller fulltid. Däremot går sonen gratis för tillfället då han bara går 15h och är över 4 år.
Till hösten kommer bägge barnen gå ca 24 h i veckan och då kommer det bli en kostnad på ca 2000:- om jag räknat rätt. (så dit går alltså barnbidraget :smirk: )
 
Sv: kostnad för dagis?

Wow vad bra man har det i Sverige! Bor i London och letar just nu dagis till min dotter. Det kostar mellan 11000-20000 i månaden :eek: :eek:
Det är knappt värt att börja jobba igen...
 
Sv: kostnad för dagis?

Håller med!!! Jag bor också i England och mitt lokala dagis tar £55/dag........ :eek:

Plus förseningsavgifter förstås: £15 plus £1 per minut.....:crazy:

Och jag bor en timme utanför London så inte ens centralt. För barn #2 får man "hela" 15% rabatt...
 
Sv: kostnad för dagis?

Plus förseningsavgifter förstås: £15 plus £1 per minut.....:crazy:

Helt galet! Det gäller att inte fastna i trafiken eller missa tåget på väg till dagis då alltså.. :crazy: och att ha synkat sin klocka med dagisklockan ;)
 
Sv: kostnad för dagis?

inte så underligt det är vanligt med au-pairer då.... kanske vore något för er? kostar säkert bara hälften... typ .....
 
Sv: kostnad för dagis?

Fast då måste man dels ha ett stort hus och dels måste man vara ok med att dela sitt liv med en främmande människa 24/7. Dessutom skulle jag aldrig anförtro mina små med en ung tonårstjej eller kille som jag knappt känner!

Mitt hus är INTE flashigt, har 2 stora sovrum och 2 små, ett litet vardagsrum, kök, matsal etc och en liten trädgård. Men det värderades nyligen till 6 milj SEK. Vill man ha en normal villa av svensk typ och storlek där man ev skulle kunna få plats för en aupair så får man hosta upp minst 10 millar....

detta som sagt 1h utanför London.
 
Sv: kostnad för dagis?

1260 kr betalar vi för två barn som går 17 h per vecka (det räknas som halvtid upp till 19,5h). Maxtaxa rules.....;)
 
Sv: kostnad för dagis?

Just nu bor vi i en liten 2a på ca 38kvadrat, så det finns inte riktigt plats för en aupair...

Fast vi har faktiskt funderat över om det lönar sig att flytta till nåt större och ha en aupair istället för dagis. Fast det är som Sunshine säger att vill man verkligen ha nån boende hos sig 24/7? Gillar dessutom dagis eftersom barnen får leka med andra barn och får en massa stimulans från utbildade människor och inte en tonåring som vill bo i London ett par månader.
 
Sv: kostnad för dagis?

:eek: oh majj gadd snacka om att man får lägga mkt pengar på boende och förskola i england :eek: kanske därför det är vanligt (?) med hemmafruar?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 406
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 371
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 712
Samhälle Nästa vecka ska vi åka till Stockholm. Det är jag och min man, tre av våra barn (11, 13, 14) och hunden. Vi har bytt bostad med en annan...
2
Svar
29
· Visningar
1 326
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp