Kostnad att korta sadelgjord.

Nominous

Trådstartare
Min fina lädergjord med platta har blivit för lång för kusen så jag behöver köpa en ny. Det finns inte så värst många gjordar som har platta och är utskuren för armbågen och är svängd samtidigt, så det känns lättare att lämna in den och korta av den.

Men vad kan ett sånt kalas tänkas gå på? De behöver ju egentligen bara sprätta sömmarna och ta lös resåren (med spännena), kapa lädret 5cm på varje sida och sen sy fast resåren igen på båda sidor som fästa sömmar så inte de går upp. Inget material förutom tråd. Bara jobb egentligen.

Någon idé? Eller är det lättare att köpa en ny??

Sv: Kostnad att korta sadelgjord.

Min första tanke är att det är betydligt lättare att köpa en ny, och säkert mer värt också. Vad gjorden väldigt dyr från början?

Det är min tanke också.. men det är väl värt att kolla vad det skulle kosta ifal.

Nää så dyr var den inte. 1200kr. Så det lär nog bli att köpa en ny. Känns så drygt bara. har haft denna i ett halvår.. ;)

Absolut, helt klart värt att kolla vad det kostar i alla fall. Lite surt med en sån ny gjord förstår jag ;)

Ja det är ju det jag också känner. Men jag får väl bita i sura äpplet att den blev för lång. Sålde den jag hade i storleken under för den fick jag inte ens runt. :devil: Men det var då det. ;)

Är väl inte helt fel att ha en anledning till att köpa nytt ;) Sälj den gamla så har du ju fått in hälften av pengarna till den nya dessutom.

Liknande trådar

Äldre För att inte deraila tråden om otrohet, där frågan om boende kom upp, skapar jag en ny tråd. Citerade ett gäng inlägg från tråden... 2
Svar
29
· Visningar
2 548
Senast: vallhund
·
Utrustning Efter ett halvårs sökande inkluderat flera veterinärgenomgångar och provningar av sisådär 30 sadlar så hittades äntligen problemet och... 2 3
Svar
54
· Visningar
9 307
Senast: Iliaca
·
Utrustning Jag har alltid haft lädergjord med resår på bara ena sidan, och är nöjd med det. Men nu behöver jag snart en ny gjord, och har då...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Rehabtid dragna tänder