kostade eran sheltie ??

O

oliviaa

hej nu är det dags för oss i sommar att skaffa en sheltie och vi kollar ungefär hur mycket det kostar och vilken kennel ni köpte den ifrån och ifall det finns någon:smirk: för ca 6000-8000 kr helst:) mvh oliviaa

Sv: kostade eran sheltie ??

Jag tror priset ligger på runt 9-10000 kr hos de allra flesta uppfödare. Jag gav nog 10000:- har jag för mig.

Snabbt beslut ;) (din andra tråd..).

Vad gäller priset på hund får du nog ta den kostnaden det blir. Det kan skilja beroende på från vilken uppfödare du råkat välja, om det är en hane eller tik (med det är inte mycket.).
Billigast (!!) blir det om du tar över en äldre hund eller skaffar en tik med avelsrätt.
Men det går inte att pruta, du får räkna med minst 10 papp tycker jag och dessutom får du räkna med pengar för utrustning till hunden -det brukar dra iväg :crazy::p, särskilt om man är som jag och vill ha allt som finns i affärerna :D

Mellan 10-12 tusen kostar de. Beroende på kennel. Var noga med att det är friska föräldrar till blivande valpen.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 498
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 703
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 093
Senast: Liran
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka