Kortaste sträckan?

T

Tjalfe

Vad är kortaste sträckan man kan tävla i distans?

Vill prova men är lat.:angel:

Sv: Kortaste sträckan?

Kortaste tävlingssträckan är väl 5 mil, men om du bara vill testa kan du ju rida en prova på, brukar vara mellan 2-3 mil.

Arnöritten den 19 juli är en prova på och den är 1 mil. Det kan du inte tycka e för långt :D

Det är ju jätte långt.:o:o

Du klarar mer än vad du tror om du anpassar hastigheten på träning och tävling!;)

Jag tror att din reaktion är vanlig när man börjar fundera på distans, men om man tar processen stegvis och ökar sträcka och hastighet sucssesivt så brukar den känslan försvinna efter att tag?
Jag minns själv att 5 mil lät oändligt och att 10 km/h kändes som att man red jättefort, men nu känns det som en "peace off cake"!;)
Jag är nu inne på min tredje tävlingssäsong och ska förhoppningsvis avsluta säsongen med att starta 12 mil!:banana:
/Camilla

Kortaste tävlingssträckan: 5mil
Clear Rounder: 4-5mil
Kortaste PP (som jag hört talas om iaf): 8-9km.

1 mil är ju bada.. tänk dig när du rider i ett ridhus i 60 minuter.
Runt runt i ridhuset kör ut den sträckan på en väg så kommer du upptäcka att du kom ganska så långt.:D

Ett ridhus brukar vara 20 x 50 meter så ett varv är 140 meter, 140 meter i 60 minuter..Tja blir en hel del=)

Haha ne kanske inte.:angel: Men jag är sugen på att prova nått nytt.:D

5 mil är som från dig till gullspång o tillbaka. :D

Prova på 3 mil först om du är sugen. Billingeritten i Lerdala i aug eller Fornaboda, Lindesberg, i sep.

Lovar grymt roligare än hopp och dressyr..

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 848
Senast: Mineur
·
Samhälle Igår upptäckte jag att SJ appen som jag alltid använt innan visar inte tåg bakåt i tiden så om ett tåg som är försenat inte har märkts...
2
Svar
22
· Visningar
1 323
Senast: 95johsv
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 860
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Akvarietråden V