I det läget ställer jag mig vid en infotavla i vänthallen och kollar först tåget jag ska åka med, var exakt det befinner sig enligt 1409. Sen nästa tåg som jag skulle kunna åka med, om det ser ut att komma före det första. Osv. Inställda tåg har jag ju ingen glädje av då så att dom är borta från infotavlan är ju inte ett problem. Tåg som redan har gått från Stockholm har jag ju inte heller nån glädje av så det är inte heller ett problem. Ersättningsbussar skyltas eller hanteras av kundtjänst och har inget med diverse tågappar att göra. Jag förstår nog inte vilken info du vill ha som inte kan fås fram av infotavlor, appar, eller kundtjäst kombinerat eller var för sig
tåget som inte avgått står kvar på tavlan i vänthallen, är dom borta är det avgånget eller inställt liksom? 1409 har även en stationsbevakning med positionering och ev felkoder likt dom som finns på infotavlor på plats på stationerna. Tex 583 kommer försvinna efter 18:16 då avgångstiden är passerad- iom att det inte är ett alternativ längre oavsett om det är inställt eller inte.
Visa bifogad fil 134403