Kortare bukgjord..

Girasol

Trådstartare
Jaha och så skulle jag då börja med inkörning av ungarnas lille ponny (shettis) och plockade fram ponnyselen.
Men den var så stor så det hjälper inte att lägga dubbla selunderlägg heller.

Vet någon var det finns att få tag i kortare gjord än 34 cm? Behöver ej vara gummigjord. Eller är det dömt att misslyckas? Specialbeställa hos sadelmakaren?

Gira

Sv: Kortare bukgjord..

i förebyggande syfte - inga tips om var man kan köpa *inte tillåtet*
utan bara svar på OM det finns och eventuella märken som har. :idea:

/moderatorn, som stött på samma bekymmer ett par ggr....

Riktigt korta dressyrgjordar brukar funka till travselar, beroende på vad du har för modell på sele. Om du kan hitta en sådan som är kortare än 34 cm vet jag däremot inte.

Senast ändrad:

De kortaste dressyrgjordar jag har sett har varit 40 cm.
Men det funkar nog inte med dressyrgjord till remsele, va?

jag har en dressyrgjord ala 30 cm till sadeln öhh putan och då har vi på innersta hålen på stropparna och det på de två ridbara tanterna som är bra mycket rundare än denna gosse. Sen blir det ju lite svårt eftersom sadelgjord har två spännen sida och selen bara har en.

Har funderat på förgjord som exvis islänningar ibland nyttjar men de är alldeles för långa dock enkla spännen.

Gira

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 842
Senast: Dino
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 311
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar