Korta och inte så vanliga namn?

Zinoida

Trådstartare
Äntligen har vi hittat rätt vovve! Vi är så förväntansfulla hela familjen, tyvärr dröjer det nog minst en månad innan han är här hemma hos oss. Men vi måste bestämma oss för ett namn och vi är inte helt överrens här hemma....

Nu vill jag att ni ska bomba mig med namnförslag. Korta namn som är lätta att uttala, inte namn som var och varenda hund heter. Ska passa en medelstor hund med ett något annorlunda utseende :)

Hittills är mitt bästa förslag Pock, men det heter en fågel i en barnserie och min son vägrar låta något annat än en fågel heta så. Hans förslag är "Fläckis" (min son är 5 år och på nåt sätt slutar alla namnförslag i hans värld på -is, omplaceringskaninen som just nu bor hos oss heter "Brunis").

Lista alla tänkbara namn tack :)

Sv: Korta och inte så vanliga namn?

Kai (en personlig favorit. ^^ Känner både häst och hund med det namnet)
Troll
Pop
Pez
Pepp
Rapp
Kvick

Min yngste kallas för Fonzie. Jag har inte hört någon annan hund som heter så.

Du kan titta in på vovve.net där finns en hel lång lista på hundnamn i bokstavsordning.

Tack för svar!

Glömde kanske skriva att det var en hanhund ;)

Mattis är ett vackert namn, var lite på tapeten när vi fick sonen. Föreslog det för sonen men inte så poppis. Gillade även Troll, men det tyckte sonen var fult :P

Ska kika på vove.net och se om jag får nån inspiration där. Mycket lättare att döpa hästar! Kanske för att jag får bestämma själv då :P

varför inte vara lite vara lite "korrekt" och döpa den till Hen.:D

våran krabat heter kovo som i lejonkungen 2. vet inte hur vanligt det är men :) tycker att det är ett lätt namn.

Ett kort och lätt namn är Io, Birk hade vi på våran förra, men det är nog rätt vanligt tror jag. ;)
Våran har nog ett relativt ovanligt namn Orvar, även om han under perioder har lyssnat bättre till Pucko :o :D
Ian är oxå kort och lätt att ropa, Mio om man vill bygga på astrid lindgrens sagor som svägerskan har gjort på alla sina djur. :D

Min hund heter Ipod, och hans bror heter Igor :D Jag har inte hört om så många hundar som heter något av dem.

Vi har beställt en tik till sommaren, så är det någon som kommer på ett kort, snyggt namn på T får ni gärna hojta ;)

Min hund heter Ipod, och hans bror heter Igor :D Jag har inte hört om så många hundar som heter något av dem.

Vi har beställt en tik till sommaren, så är det någon som kommer på ett kort, snyggt namn på T får ni gärna hojta ;)

Min träningskompis hund heter Igor. Tycker det är lite fräckt.

Krux gillar jag med.

Tindra, Tjockis (:angel:) Tian, fast det kanske inte är eran tionde hund? ;) Trassla, Trilska (nä jag är inte ett dugg inspererad av min odåga, som just nu håller på att driva mig till vansinne) Truska,

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka