Korta mer?

B

BancoB

Var iväg hos sadelmakaren idag och hon ska korta nosgrimman på det här tränset 3 cm, då det sitter alldeles för långt ner på innersta hålet. Sen när jag kom hem blev jag tveksam, hon kanske behöver korta ännu mer? Sen funderar jag på att be henne ta bort aachenfästet, vad tycker ni? :p

Väldigt smickrande bilder:
JNJMGNKSCNEMP8.jpg

JNJMGNLNMPIML0.jpg

JNJMGNLPKRMMG4.jpg
 
Sv: Korta mer?

Med den feta nosgrimman får du nog höja lite ja ;) Den puttar ju ut hela bettet! :p

Och vad har den i pannan? Plåster :D

Snygg färg på tränset förövrigt!
 
Sv: Korta mer?

är det 99kr tränset från Falsterbo? vad fint det var!! :d

så mkt längre upp kan du ju inte ha nosgrimman... kanske 2-3 hål till. kan du inte göra hål själv??

sen har du nog satt sidostyckena fel väg!! :p
 
Sv: Korta mer?

Aa :D Kunde ju inte lämna det när det låg där för 99 kr :o Sen var det lite för stort :smirk:
Går inte göra fler hål då det blir rundsytt sen, är på innersta hålet. Men då borde det räcka med att hon kortar 3 cm? Jag kan ju länga där uppe sen, så behöver inte oroa mig hon tar för mkt. Ska jag be henne ta bort aachenfästet, har beslutsångest? :(
Asså, nosgrimman borde väl gå igenom fästet närmst ögat, men det går inte dra ut därifrån och nu sitter det i mitten? Blir fel hur jag än vrider på remmarna? :p


bubbel: Bettet är lite löst spännt ;) Därför det petar ut. Det är prislappen :angel:

Det är alltså inte kortat på bilderna, utan på innersta hålet och ska kortas minst 3 cm.

Det kommer bli snyggt sen jag lovar, men lite mer positiv häst och ordentligt satt träns ;) För att kosta 99 :- vill säga.
 
Sv: Korta mer?

Om du inte behöver achen-remmen är det väl snyggast att ta bort den. Men använder du den så är det väl smartast att ha den kvar?!

Antar att du inte använder den eftersom du ställer frågan, och i såfall tycker jag du ska ta bort den för det är så fult när "flärpen" är kvar..
 
Sv: Korta mer?

nej men dom som går till bettet! det är väl hakspännen, och dom ska vara inåt...

kanske du kan be henne sprätta upp 3 cm på det rundsydda då, och göra hål där? är ju ingen ide att korta av det egt. om det inte blir väldigt mkt som hänger kvar och fladdrar då?

jag är väldigt ledsen över att jag inte var i falsterbo och köpte det tränset!!! :cry:
 
Sv: Korta mer?

Centaur menade nog att spännena vid bettet ska vara vända inåt :)

Det blir sk*tsnyggt sen. Synd att inte jag hittade det...
 
Sv: Korta mer?

Hahahhaha, har inte ens tänkt på det :angel: Har exakt likadana inåtvända spännen på det andra tränset, men jag tror jag blev lurad av det rundsydda ;) klart dom ska vara inåt, bara jag som inte tänkt så långt.

Alltså, hon ska korta där nere vid nosgrimman. Går ej att korta där uppe på något sätt (där spännena och hålen är). Men jag låter henne iallafall ta bort 3 cm, blir nog lagom.
JNJMGPDNLMCPP8.jpg


bollen__ : Tar jag inte bort fästet använder jag aachenremmen för att det ska se snyggt ut, kan inte rida med med flärp utan rem. Fy :angel: Men egentligen använder jag det inte så egentligen kan jag ju be henne ta bort det.
 
Sv: Korta mer?

3 centimeter på "ena sidan" eller 3 centimeter på "båda sidorna"? För jag tror att det behöver upp iaf 3 cm i "varje sida" och det blir ju 6 centimeter totalt... men är det inte bättre annars att korta för mycket än för lite? Det är ju liksom lättare att kompensera...
 
Sv: Korta mer?

Men då tycker jag du ska ta bort den! när du ändå ska lämna in det liksom! Är så snyggt med breda nosgrimmor. Kan du ju använda det som kandar sen om du får för dig det! :angel:
 
Sv: Korta mer?

3 cm på båda sidor. Hade kunnat korta mer eftersom jag har måånga hål att länge uppe i nacken ändå. Kul och få tillbaka det och så sitter det flr långt ner ändå. Har jag kortat för mycket kan jag ju länga det i nacken ändå.. ska jag dra till med 5 cm? :angel: Också ber jag henne ta bort aachenen med..
 
Sv: Korta mer?

Fast 1 dm är rätt mycket fast man hade nog kunnat korta såpass utan att det blir för mkt om jag ska vara ärlig, 8 cm sammanlagt då? 4 cm på båda sidor. Hm.
 
Sv: Korta mer?

Tja... kan du inte mäta hur lång "flärp" du har? Så det inte blir föör mycket... hade ju vart lite snopet :p
 
Sv: Korta mer?

Haha, har ringt nu och sagt 5 cm på båda sidor och tror det blir bra. *hoppas* Tror jag kan länga typ 5 hål där uppe så det är nog lugnt.
Också ryker aachenen.

Men nu när jag tittar på bilderna, så ser bettet för löst spännt ut. Också tror jag att jag har på innersta hålet på kortet, men där var plats att göra ett hål till, men inte mer, får hoppas det räcker annars får jag lämna in det igen :smirk:
 
Sv: Korta mer?

eller så besparar du dig alla problem och säljer eländet till mig:angel::rofl:
 
Sv: Korta mer?

Haha, bra ide :) (inte:angel:)

I slutet kommer det nog kosta mig liite mer än 99:- :p Tror bestämt jag kommer få be henne korta sidostycken också.. men jag ber till gud att det inte behövs. Fan vad stort det måte vara i storleken.

Nu vill jag bara att tränset ska komma hem så jag kan prova det ordentligt! Då ska det visas bilder på mitt omstylade 99 kronors träns ;)
 
Sv: Korta mer?

En bra tumregel är att man ska ett finger mellan nosgrimman och benet. Då brukar den hamna bra tycker jag!
 
Sv: Korta mer?

Är det ett Hansbo??

Kostade det 99 kr i Falsterbo?? :eek:

Hur kan det komma sig? De kostar ju ca 700kr i vanliga fall!

Fanns det fler än 1?

Jag som tyckte att jag gjorde ett fynd när jag köpte ett idag för strax under 400 kr.

Är det ett full du har? Är de ovanligt stora i storleken? För din häst ser ju ut att ha ett ganska normalstort huvud.

Blev just lite nervös över att det inte skall passa min häst. :crazy:
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 524
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: zarmino
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
751
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp