korta baksteget!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare tammis
  • Startdatum Startdatum
T

tammis

Hej!!
Kan någon komma med förslag hur jag ska få mitt sto att korta baksteget? Tycker jag har provat allt, min hovslagare bara skakar på huvudet när jag kommer med minna underliga ideer...:idea:

Sv: korta baksteget!!

Om du har tömt ut en massa konstiga idéer så kanske du ändå har kvar att prova äggsko? Det brukar väl vara sista alternativet? :)

Hej!!
Kan någon komma med förslag hur jag ska få mitt sto att korta baksteget? Tycker jag har provat allt, min hovslagare bara skakar på huvudet när jag kommer med minna underliga ideer...:idea:

Att korta bak-steget undrar jag varför man vill göra på en travare?

Förmodligen hinner den inte undan fram, men istället för att korta av bak ( där påskjutet ligger) så tycker jag att man kanske skulle kvicka på framsteget istället, alt se om hästen är riktigt fräsh.

Men TS har ju inte frågat vad det kan bero på att hästen springer som den gör. ;)

Men det är klart, det är väl fritt att ställa motfrågor för den som vill.

Nej, det är sant.
Korta baksteget... mer grepp, längre traktarmar, äggsko som du nämnde, tvärtå kan funka ibland. Det finns många sätt. Ändrad hovvinkel kan också fungera.

Förmodligen hinner den inte undan fram, men istället för att korta av bak ( där påskjutet ligger) så tycker jag att man kanske skulle kvicka på framsteget istället, alt se om hästen är riktigt fräsh.

Jamen då kortar man ju inte bak utan ser till att få undan fram! :rofl: (några som skrivite det nu, ja)

Så åter varför vill man korta i bak? :D

Jag hade helre sett över framsteget till 100% och jobbat upp det! :idea:

Fast det förekommer ju faktiskt hästar som är fräscha och så snabba i framsteget som det bara går, då måste man jobba på baksteget.
Har haft några sådana själv. Oftast fungerar de bra om man rycker av skorna men alla hästar klarar ju inte att gå barfota...

Fast det förekommer ju faktiskt hästar som är fräscha och så snabba i framsteget som det bara går, då måste man jobba på baksteget.
Har haft några sådana själv. Oftast fungerar de bra om man rycker av skorna men alla hästar klarar ju inte att gå barfota...

En annan fråga, håller dom hästarna ihop länge eller blir dom framgångsrika(tjänar ngr 100 tusen)?

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
332
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Jag ska göra en liten ihopsättning av bilder/filmer som minne av gammelhunden som snart ska somna in. Det finns några sånger som jag...
2
Svar
24
· Visningar
647
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
359
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka