Kort, lugn galopp

Sv: Kort, lugn galopp

Kort galopp är ingenting man kan eller behöver LÄRA hästen, det gör den när den är tillräckligt stark för det i galoppen och du stärker med hjälp av tex. galoppfattningar, övergångar, tempoväxlingar. Rid några korta galoppsprång, sen mjuknar du och rider fram igen, sen tar du tillbaka några språng och sen rider fram igen. Med tiden kommer steglängden bli kortare och sträckorna kommer kunna bli längre, men det är den "långa vägen" man måste gå för att det ska bli riktigt bra! :)

Liknande trådar

Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Kamomilla
·
Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Fiorano
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
528
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol