Körsele från Hööks?

MM

Trådstartare
Är den något att ha eller ska jag se mig om efter något annat?

Den var iaf billig men det kanske är bättre att se sig om efter något begagnat av bättre märke? Eller finns det någon annan bra billig? Ej syntet.

Sv: Körsele från Hööks?

Undvik den, blir mitt råd!

Den selen är inte gjord för att köra häst framför vagn med, möjligtvis kan man använda den att tömköra i. Leta en begagnad kvalitetssele där du får en lös brösta, ordentlig däckel, baksele samt draglinor med i köpet. Alternativt köp en billigare syntetsele (komplett med nämda delar) ny.

Edit: Läste bättre nu, syntet ville du inte ha. Då finns som alternativ de billigare läderselarna, duger gott för lättare hobbykörning men lädret är givetvis inte av tärnsjökvalitét.

Senast ändrad:

Vad finns det för bra märken förutom tärnsjö?

Vilken storlek letar jag efter till en C-ponny i samma stl som en Islandshäst?

Har kört mycket häst tidigare (har körlicens för trav) men har aldrig kört "vanlig" häst så vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Hade det varit en travsele så hade jag vetat direkt vad jag skulle leta efter.

Vad ligger budgeten på?

Det finns riktigt ok selar, kompletta för runt 2000kr. Driveout Start & Pfiff Standard är två varianter. Steget under ligger Pfiff Berta (ca 1300kr har jag för mig), men den har vagnsdäckel så den är väl inte ultimat om du skall köra med enaxlad vagn.
Driveout Diplomat är också mkt trevlig, kostar runt 5000.

Har inte satt någon budget. Hittar jag något jag gillar så brukar jag ta mig råd. Men 5000 kr ligger nog på max. Det är bara lite enklare hobbykörning som jag tänkt mig.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 036
Senast: Squie
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Windy
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
362
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama